Multe persoane folosesc în principal platformele de socializare pentru a face conexiuni și pentru a păstra legătura cu familia și prietenii. Studiile arată că aproximativ 3,2 miliarde de persoane din întreaga lume sunt utilizatori de social media cu unul din trei oameni prezenți activ pe Facebook, ceea ce reprezintă peste 2,32 miliarde de utilizatori. Marketerii, producătorii și proprietarii de afaceri văd mina de aur în utilizarea platformelor de social media ca un instrument pentru a ajunge la publicul țintă din întreaga lume, scrie business.com.
Citește și: Beneficii ale utilizării social media pentru a crește o microîntreprindere
Ca proprietar de afaceri, este imperativ să ai o prezență pe toate platformele populare de social media ca mijloc de promovare a afacerii tale. Potrivit Oberlo.com, 73% dintre marketeri cred în eficiența utilizării social media pentru a-și promova afacerile. În mod similar, studiile efectuate de Global Web Index în 2018, au relevat faptul că 54% dintre utilizatorii de social media verifică un produs sau un serviciu pe social media înainte de achiziționarea unor astfel de bunuri sau servicii.
Utilizarea instrumentelor de socializare pentru a-ți promova afacerea depășește o abordare importantă pe platformele de socializare populare sau realizarea unor postări aleatorii din când în când.
Iată cum poți dezvolta o prezență puternică în social media pentru a îți promova afacerea pe toate platformele de socializare.
1. Stabilește obiective specifice pe care vrei să le atingi
Citește și: Secretele unei strategii de social media reușite
Înainte de a te înscrie pe o platformă de socializare pentru a îți dezvolta afacerea, trebuie să ai un obiectiv clar definit de ceea ce vrei să realizezi. Puneți următoarele întrebări:
Care este scopul meu pentru crearea de pagini de social media?
Cine este publicul meu țintă?
Cum ajung la aceste publicuri țintă?
Răspunsurile la aceste întrebări vor depinde de cât de bine te familiarizezi cu marile platforme de social media precum Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat și altele. Ar trebui să fii „SMART” în ceea ce privește obiectivele tale
2. Interacționează cu publicul tău și înțelege nevoile acestora
Interacționează cu publicul tău în mod regulat și lasă-i să vadă partea umană a ta. Fii mai preocupat de postările și comentariile lor și reacționează în consecință. Răspunde unui public care arată interesul pentru postarea ta și vor fi dispuși să te urmărească și să îți citească postările.
Citește și: Cum să îți îmbunătățești strategia de marketing pe social media
Când interacționezi cu publicul tău, înțelege nevoile lor și fii mai intim cu ei. Ar trebui să îți poți da seama despre ce vor să citească și nu doar să îți promovezi brandul.
De asemenea, crearea de postări și comentarii interesante despre alte aspecte ale afacerii tale te face să arăți ca un expert și o persoană interesantă de urmărit pe platformele de socializare.
3. Leagă-ți conturile de social media cu site-urile web
Conectează-ți conturile de social media la site-uri. Când faci o postare pe oricare sau toate platformele de socializare, adaugă un link către site pentru a genera mai multe oportunități.
4. Partajează-ți conturile de socializare
Permite persoanelor din jurul tău să cunoască prezența afacerii tale pe rețelele de socializare. Cu toate acestea, nu îți distribui contul de social media într-un stil „spam” sau enervant.
Citește și: Cum să îți îmbunătățești impactul pe social media
Fă-ți cunoscută prezența pe rețelele de socializare populare precum Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn și Snapchat, iar publicul tău va fi dispus să împărtășească conținutul tău cu alții.
5. Folosește cuvinte cheie și hashtag-uri pe conturile de social media
Când folosești cuvinte cheie pentru social media, concentrează-te pe utilizarea unor cuvinte cheie legate de afacerea ta. Folosește cuvinte căutate în mod obișnuit pe Google.
De asemenea, utilizarea hashtag-urilor în trend legate de afacerea ta pe platformele de social media precum Twitter, Facebook, Instagram și LinkedIn va atrage mai mulți utilizatori către platformele de social media.
6. Include linkurile către profilele de social media în e-mail
Când trimiți e-mailuri, adaugă link-urile către profilele de socializare în contul de e-mail. Acest lucru va face ca oamenii să fie curioși și să fie mai înclinați spre a da click pe paginile social media și a pe site-ul tău.
Citește și: Ce nu ar trebui să posteze niciodată un antreprenor pe social media
7. Optimizează conținutul pentru fiecare platformă de socializare
Platformele de social media sunt destul de diferite, motiv pentru care trebuie să optimizezi postările pentru a răspunde cerințelor de social media. Folosește postări diferite pe fiecare platformă de socializare pentru a distribui același mesaj. Folosește imagini și videoclipuri pentru Instagram, texte scurte de maximum 150 de caractere pentru Twitter, videoclipuri pentru Snapchat și află ce funcționează cel mai bine cu fiecare platformă de socializare.
8. Fă-ți un plan
Dacă ai deja o idee care funcționează bine pentru a obține mai mulți adepți și a genera noi oportunități, rămâi cu ea. Strategizarea, planificarea și păstrarea în concordanță cu tendințele de socializare în evoluție te vor ajuta să aduni și să păstrezi mai mulți adepți pe rețeaua de socializare
Citește și: 10 rețete social media pe care să le folosești pentru brandingul personal
Fiecare afacere înfloritoare are o prezență puternică pe toate platformele sociale majore.
Sursa foto: Unsplash