6 modalități de a-i sprijini pe angajați când trec printr-un conflict

conflict la locul de munca

Ca lider, vei învăța foarte multe din sprijinul acordat angajaților atunci când aceștia intră în diverse neînțelegeri la locul de muncă. Însă, în rolul de manager trebuie să aplici strategiile potrivite pentru fiecare situație în parte.

Pornește de la premisa că fiecare persoană are intenții bune.

Să zicem că lucrezi cu un anumit angajat, care foarte des intră în conflicte verbale cu ceilalți colegi. În adâncul sufletului, însă, își dorește să se înțeleagă bine cu toată lumea. Poți relaționa cu această persoană vorbind despre orice altceva în afară de cauza conflictului. Când se creează o apropiere și celălalt are încredere că îl poți asculta, abordează și subiectul confruntărilor din mediul de lucru.

“Vorbește cu mine”

După stabilirea unei conexiuni, spune-i că înțelegi momentul delicat prin care a trecut, menționându-i îndemnul “Poți vorbi cu mine. Ce s-a întâmplat?”. Cel mai probabil, interlocutorul se va confesa sincer și deschis. Important este să îl asculți, fără să corectezi sau să critici ceea ce auzi.

Când un comportament slab este adresat într-un cadru onest și protejat, îmbunătățirea lui se întâmplă în mod sănătos și substanțial. Nu este alienat individul, ci acestuia îi sunt acordate respectul și atenția necesară pentru a se schimba în bine.

Acordă spațiu personal.

După ce un membru al echipei și-a vărsat oful, ajunge la tăcere. Poți interveni pentru a vedea dacă mai sunt aspecte noi pe care vrea să le mai împărtășească. Dacă se repetă în ceea ce zic, punctează în mod respectuos că este mai folositor pentru ei să exprime doar puncte neexprimate până atunci. Reiterează faptul că i-ai înțeles de prima oară și că sunt ascultați. În multe cazuri, această încurajare este suficientă. Oferă-le celorlalți beneficiul de a se face auziți.

Exprimă-ți perspectiva proprie.

Nu ezita să îți exprimi părerea, dar spune-o în cea mai blândă manieră posibilă. Aceste momente nu sunt despre a le arăta colegiilor tăi că au greșit sau să îți reconsolidezi poziția de manager. Invită-i într-un spațiu calm, în care bunătatea față de celălalt este valoarea principală.

Fii un model de urmat.

Practică ceea ce predai. Propriile acțiuni vor vorbi de la sine și ceilalți te vor urma.

Fii tolerant.

O schimbare de comportament nu se întâmplă peste noapte. Mici pași de îmbunătățire se pot vedea în fiecare zi, însă modificarea substanțială se creează în ritmul fiecăruia. Cu suficient de mult timp și spațiu personal, o persoană poate să se schimbe către o versiune mai bună a sa.

Cadrul potrivit pentru orice schimbare comportamentală implică un lider sau un mentor care să inspire bunătate și înțelegere, astfel încât celălalt să se simtă în siguranță să producă o schimbare, în propriul ritm.  Nu în ultimul rând, nu există oameni la fel. Din acest motiv nu putem crea o rețetă universală a comportamentului potrivit și atitudinii propice. Însă, un factor primordial pentru ca membrii echipei să asculte, să reflecteze și să se schimbe este respectul pentru liderul lor și bunătatea cu care sunt tratați.