Angajații din era post-digitală sunt jucători de echipă?

Angajatii din era post-digitala sunt jucatori de echipa?

Generația post-digitală este cunoscută și sub numele de Generația Z, fiind cei care s-au născut în mijlocul anilor 1990 și 2010. Crescând într-un climat economic dur și cu o lipsă de stabilitate, aceștia sunt mânați de determinarea spre reușită. Ei aspiră să devină bogați și să aducă stabilitate nu doar pentru ei, ci și pentru restul lumii. Pentru ca ei să realizeze acest lucru, tehnologia va juca un rol esențial în modul în care angajații fac față la locul de muncă.

Deoarece majoritatea tehnologiei actuale, cum ar fi telefoanele inteligente și tabletele, încurajează lucrul individual, este incert modul în care această generație va acționa ca parte a unei echipe – aspect esențial pentru oricare rol într-o organizație. Specialiștii în dezvoltarea echipei, Impact International, oferă o perspectivă asupra percepției noii generații în ceea ce privește lucrul în echipă în epoca digitală.

O generație adaptabilă

Generația născută în anii 1950, cunoscută sub numele de ”baby boom”, a rămas adesea la același job pentru o perioadă îndelungată și a muncit, pentru a înainta în ierarhie. Pe de altă parte, Generația Z se concentrează asupra acumulării de noi competențe, în timp ce lucrează, și nu sunt la fel de loiali unui loc de muncă precum generația precedentă lor. Învățarea noilor abilități este adesea înlesnită de cursurile online și mediile digitale, care le oferă o platformă imensă de informații.

Fără îndoială, abilitatea lor de a învăța pe măsură ce lucrează și dorința de a-și extinde setul de aptitudini face ca această generație să fie adaptabilă schimbărilor rapide. Capacitatea lor de a procesa rapid informații noi a fost, de asemenea, recunoscută.

Crearea de echipe

În ciuda dedicării lor în consolidarea abilităților și dezvoltare, aceasta nu înseamnă că ei sunt dispuși să facă același lucru pentru alții, ca parte a unei sarcini de echipă. Cei din Generația Z sunt persoane sociabile, definite prin utilizarea frecventă a rețelelor sociale și a telefoanelor inteligente. Dar se transpune asta și în construcția echipei, față în față?

Cercetarea a arătat că această generație preferă, mai degrabă, să îndeplinească sarcini individuale, pentru a contribui la o inițiativă de echipă, decât să finalizeze o sarcină în cadrul unui grup. Acest lucru le permite să-și păstreze individualitatea în timp ce își aduc contribuția la proiectul în cauză. Totuși, angajații din trecut ar prefera să îndeplinească sarcina în echipă, în loc să se izoleze.

Deși generația post-digitală nu poate fi la fel de orientată spre echipă ca cei de dinainte, cercetările au arătat că 79% dintre Millenials simt că activitățile de construire a culturii la locul de muncă sunt esențiale și joacă un rol important în progresul lor. În același timp, numai 41% dintre cei din generația ”baby boom” au simțit la fel, demonstrând diferențele dintre ei. În ansamblu, aceste rezultate sugerează că, deși cei din Generația Z preferă să-și păstreze individualitatea, le place și să-și afișeze identitatea la locul de muncă.

Implicații manageriale

Analiza de mai sus sugerează că liderii echipelor ar trebui să fie mai flexibili și să aibă încredere în angajații din era post-digitală. Ar trebui să li se permită utilizarea dispozitivelor, uneori, pentru a-și exprima creativitatea și individualitatea. Dacă angajații din Generația Z simt că nu dobândesc noi competențe sau că nu au potențialul de a progresa, performanța lor va stagna din lipsa motivației.

(Foto credit: Lilly Rum / Unsplash)