Ce naționalitate au manierele voastre?

Călătoriile de business ne pot pune în fața unor culturi cu maniere foarte diferite de cele ale societății în care am crescut. Uneori însă, adoptăm obiceiurile altor culturi, în principal deoarece considerăm că se potrivesc cu sistemul nostru de valori.

Alt motiv ar putea fi că apreciem manierele altor popoare în ceea ce privește business-ul și vrem să ne construim o identitate pe același model.

Citește și Leadership-ul vizionar

Într-un asemenea context în care barierele culturale nu mai reprezintă o constrângere, ne-am putea întreba ce naționalitate au manierele noastre. Iar în ajutor ne vin câteva teste online, pe care le puteți accesa AICI sau AICI. Întrebările din teste sunt asemănătoare – se referă la punctualitate, modul în care salutăm sau bacșișul pe care îl lăsăm la restaurant.

Reguli generale în business

Indiferent de naționalitatea manierelor, există câteva reguli generale pe care trebuie să le respectăm în mediul de afaceri:

1. Persoanele cu status sau rang inferior trebuie să fie prezentate superiorilor, nu invers. De asemenea, angajaţii mai tineri sunt prezentaţi persoanelor mai în vârstă.

2. În cadrul întâlnirilor şi conferinţelor, nu trebuie să vorbim foarte tare sau să râdem zgomotos.

3. Ţinuta trebuie adaptată în funcţie de ocazie. La o întâlnire de afaceri se aşteaptă ca bărbaţii să poarte un costum bine croit, iar femeile pot purta un costum cu sacou şi pantaloni sau fustă ori o rochie.

4. Cartea de vizită se oferă unei persoane cu care chiar dorim să păstrăm legătura.

Citește și Cultura integrităţii la români și falimentul capitalului social: încrederea

(Foto: David Goehring/www.flickr.com)