Te-ai gândit vreodată la puterea reputației tale, la cum îți percep ceilalți munca? Poate ți se pare că colegii tăi cred că ești credibil și demn de încredere. Ai putea să crezi că ai o oarecare influență la locul de muncă și că oamenii îți ascultă sugestiile și sfaturile. Poate greșești pentru că ceea ce gândim despre noi nu e întotdeauna adevărat.
Mulți oameni cred că se descurcă grozav privind reputația lor și felul în care se prezintă la muncă. Au un mentor care să îi ajute și să îi ghideze. Angajează antrenori ca să își exploateze abilitățile. În orice caz, ei nu își dau seamă că acele greșeli mici, de zi cu zi, sunt cele care îi pot costa totul.În unele momente, simple greșeli ne distrug munca de luni de zile. Evită aceste greșeli profesionale ca să îți păstrezi cariera pe drumul corect.
Întârzierea
Nu contează cât de mult încercăm, sunt zile când ceasul nu ne este deloc prieten. Întârzierile se petrec celor mai buni dintre noi. Fie că e trafic, o ședință lungă sau o alarmă care nu a sunat la timp, suntem cu toții predispuși să întârziem la un moment dat, pentru un motiv sau altul. Dacă se întâmplă foarte rar, nu ai de ce să te temi de o criză de reputație. Dacă acele întârziere sunt cronice s-ar putea să îți afecteze credibilitatea la muncă. Oamenii se vor aștepta să întârzii. Chiar și așa, nu vor trece niciodată peste lipsa de respect pe care o simt de fiecare dată când întrerupi o ședință care a început la timp. Nu numai că se vor simți iritați, dar vor crede că nu ești un om pe care se pot baza.
Tehnologia
De la introducerea telefonului mobil, manierele par să fi dispărut. Odată cu sosirea smartphone-urilor, oamenii și-au pierdut respectul. Confortul modern de a fi disponibil în orice moment al zilei, din orice loc din lume, este frumos, dar nu este necesar. Dacă ești într-o întâlnire, nu este timpul să scrii sau să răspunzi la e-mailuri; este timpul să asculți.
Atunci când acorzi mai multă atenție telefonului decât celor din jur trimiți un mesaj că cei din jurul tău nu sunt la fel de importanți ca telefonul. Când scrii în timpul unei întâlniri, subconștient spui vorbitorului și altor participanți că ceea ce au de spus nu este important și că mesajul tău este mai important decât timpul lor.
Pe măsură ce mergi pe hol cu capul îngropat în telefon, spui altora că prezența lor nu este importantă. Este un tip de comportament nepoliticos care creează animozitate și frustrare.
Cum să remedezi acest lucru: Evită utilizarea tehnologiei, cu excepția cazului în care ești la biroul și nu te implici altfel într-o întâlnire sau într-o conversație. Chiar și mai bine, evită ispita, lăsând telefonul în altă încăpere când participi la o întâlnire sau te îndrepți către un alt birou. Concentrează-ți timpul și atenția asupra celor care merită cel mai mult. Acest lucru te va ajuta să îți construiești relații mai puternice la locul de muncă și să îți construiești o reputație impecabilă.
Scuzele
Să faci o greșeală este în natura umană, să inventezi o scuză este copilăresc. Mult prea adesea, adulții încearcă să-și scuze greșelile și alegerile proaste dând vina pe altcineva. Dacă șeful lor trimite sms-uri în timpul unei ședințe, cred că e ok să facă și ei același lucru. Pentru că ceilalți colegi fac la fel, cred că e în regulă să procedeze și ei la fel. Să imiți comportamentul nepotrivit, dând vina pe alții, este un lucru imatur. Ești adult și poți mai mult decțt atât. Îți creezi reputația prin acțiunile și alegerile proprii. Indiferent de cultura companiei tale sau de conducere, să dai vina pe acestea pentru obiceiurile tale proaste este lipsă de respect față de toată lumea.
Cum să remediezi acest lucru: ai așteptări mai mari de la tine. Doar pentru că toată lumea o face, nu îți permite și ție să faci acest lucru. Ridică standardele și o vor face și ceilalți. Ajungi la timp când alții nu o fac. Fă conexiuni când ceilalți stau pe internet. Respectă-i pe cei cu care lucrezi și ieși din cercul vicios al obiceiurilor proaste. Când ceilalți văd aceste eforturi, încrederea în tine va crește. Vei stabili un exemplu pe care ceilalți îl vor urma.