Păreți neprofesionist în relațiile cu angajații și partenerii de afaceri? Unde greșiți

Indiferent pe ce treaptă a carierei vă aflați, trebuie să respectați, în relațiile cu angajații sau partenerii de afaceri, câteva reguli de profesionalism. 

Unele lucruri pe care le facem sau le spunem ne pot dăuna carierei și ne pot eticheta drept un neprofesionist. Etichetarea, în acest caz, nu depinde de criteriile unui singur grup care ne poate cataloga ca devianți, ci de reguli generale, care țin de responsabilitate și bune maniere.

Citește și: Norocul este doar o scuză ca să nu muncești mult

Iată câteva dintre lucrurile pe care Liz Ryan, CEO și fondator al Human Workplace, ne sugerează să nu le facem:

Ignorarea angajamentelor

„Cuvântul dat reprezintă un angajament serios și dați dovadă de neprofesionalism dacă nu vă respecți promisiunile”, spune Liz Ryan. De exemplu, managerii de HR trebuie să le spună candidaților dacă au fost sau nu acceptați pentru un post, indiferent de cât de mulți au fost. Totodată, dacă un manager susține că va realiza un raport de activitate în trei zile, trebuie să-l realizeze în timpul stabilit, indiferent de cât de obosit sau ocupat este.

A da vina pe alte persoane

În loc să își asume propriile greșeli, unii manageri dau vina pe angajații lor. „Nu s-au mobilizat”, „nu s-au încadrat în deadline”, „nu au fost serioși” sunt doar câteva expresii prin care managerii neprofesioniști încearcă să scape de responsabilitate. Un manager profesionist își recunoaște vina, încearcă să remedieze problemele din timp și este alături de echipa pe care o coordonează nu numai atunci când vine vorba de culesul laurilor.

Citește și: Manageri de succes vs. manageri de insucces

Prea mult alcool la evenimentele de business

Alcoolul înlesnește comunicarea și poate fi găsit la multe evenimente de business. Însă unii exagerează cu consumul, considerând că starea de euforie generată de alcool îmbunătățește abilitățile de a lua decizii sau pe cele de comunicare. „Un pahar să-mi fac curaj” e o metodă extrem de nepotrivită la astfel de evenimente, iar cei ce exagerează riscă să pice în derizoriu.

Bunele maniere, uitate înainte de a ajunge la birou

Vorbitul tare la birou, mâncatul de față cu ceilalți colegii (când ei nu fac acest lucru), răspunsul la telefon atunci când sunteți într-o ședință… Toate acestea indică lipsa profesionalismului. Dacă nu îi respectăm pe cei din jurul nostru, nu putem pretinde ca ei să ne respecte.

Citește și: Ce se întâmplă atunci când însuşi managerul îşi pierde engagementul?

„Pedepsele” publice

Dacă obișnuiți să vă mustrați angajații de față cu tot departamentul, nu numai că dați dovadă de neprofesionalism, dar arătați ostentativ că sunteți liderul și nu vă pasă de ce simt ceilalți. O atenționare discretă, în privat, este o metodă mult mai eficientă pentru a preveni viitoare greșeli, fără a demotiva angajații.

Lipsa interesului pentru sarcinile de la birou

Profesionalismul reiese din fiecare răspuns la un apel telefonic, sms sau e-mail, așa că încercați să vă îndepliniți sarcinile cât mai eficient cu putință. Dacă nu sunteți atenți la cerințele pe care le aveți de respectat, aveți mari șanse nu numai de a pierde noțiunea deadline-ului și a posibilelor probleme care se pot ivi, ci vă puteți pierde chiar jobul. Iar când va fi nevoie de o recomandare, nu va avea cine să o ofere.

Citește și: Obiceiurile unui manager ineficient și efectele asupra angajaților

Vorbitul de rău

Dacă sunteți nerespectuoși față de angajați sau asociați și îi vorbiți de rău, e posibil ca vorbele rele să ajungă fix la urechile cui nu trebuie. Iar urmările acestor vorbe pot însemna, printre altele, o imagine de om veșnic nemulțumit, frustrat și lipsit de bun-simț. Câți ar vrea să lucreze cu un astfel de om?

(Foto: pixabay.com)