Trei adevăruri parțiale despre business-uri

Unele dintre cele mai uzuale expresii folosite în domeniul business-ului pot crea imagini false.

Potrivit Small Business Trend, unele au devenit clișee periculoase, pentru că spun adevărul doar pe jumătate. Care sunt aceste expresii?

Faceți ceea ce iubiți

”Fă ceea ce îți place și nu vei munci nicio zi din viața ta” nu a fost gândit de cineva care să conducă un business. De ce este un adevăr parțial? Pentru că a face ceea ce vă place nu e suficient. A face ceva ce oameni vor cumpăra e mai important. Nu trebuie să produceți servicii sau obiecte care să fie numai pe placul vostru, ci și al clienților.

Perseverență

”Continuă să încerci și ai să reușești” se potrivește numai unor business-uri. Pentru altele, însă, continuarea aceluiași concept nu duce nu aduce clienți și deci, nici profit. A vă ține de un plan care nu funcționează în niciun fel înseamnă că afacerea nu va funcționa în niciun fel. Partea dificilă este să descoperiți de care parte a baricadei sunteți.

Cultul ideii de afaceri

Unii dintre antreprenori supraestimează rolul unei idei de business. O idee nouă nu va aduce neapărat succesul, cum copierea ideii cuiva nu duce neapărat la eșec. De exemplu, Apple nu a fost prima companie care să facă telefoane, Google nu a fost primul motor de căutare, Starbucks nu a fost prima cafenea și lista poate continua. Ceea ce contează cu adevărat în toate exemplele date nu este ideea, ci execuția, ce noutate aduce produsul sau serviciul pe care îl oferiți.

(Foto: Betsy Weber/www.flickr.com)