Din perspectiva angajatorului sau a conducerii, investiția într-o cultură fericită obține beneficii chiar și dincolo de un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată. De asemenea, crește productivitatea și, prin urmare, profitabilitatea de bază a companiei. Mai mult, prin creșterea motivației angajaților, a sănătății și fericirii, liderii se pot aștepta la reduceri de costuri prin niveluri mai scăzute de absenteism, rotația locurilor de muncă și compensarea lucrătorilor. Având în vedere factorii duali ai eficienței sporite și a costurilor reduse, sănătatea culturii unei organizații este de fapt un predictor excelent pe termen lung al capacității companiei de a crește și de a prospera.
Dacă simțiți o nevoie de schimbare în cultura dvs. de muncă, urmați acești pași.
1. Fiți mentor
Specialistul psiholog organizațional Adam Grant, autorul cărții Give and Take: Why Help Other Drives Our Success and Originals, subliniază importanța mentoratului într-o cultură sănătoasă a muncii. Liderii companiei au responsabilitatea de a acționa ca mentori pentru angajați și de a le împuternici angajații să-i îndrume pe rând pe alții, scrie business.com.
O politică deschisă care încurajează și întâmpină angajații să discute idei noi și să facă sugestii reduce frica lor de a fi ignorați sau criticați, favorizând astfel atmosfera de încredere reciprocă care este atât de vitală pentru succesul unei organizații. Liderii care sunt participanți activi la exprimarea de sine, creativitatea și îmbunătățirea de sine a angajaților lor tind să fie recompensați atât cu loialitate, cât și cu productivitate.
Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management
2. Adoptați inițiative de wellness
În lumea noastră digitală, este important să abordăm capcanele muncii de birou: statul în fund și cu ochii într-un monitor constant. Suntem cu toții oameni, iar un loc de muncă ce susține cu pasiune bunăstarea fizică a angajaților poate ajuta orice echipă să își ocolească slăbiciunile umane. Fie că acest lucru ia forma unor gustări sănătoase, cursuri de yoga la prânz sau o provocare distractivă de fitness, angajații apreciază că fac parte dintr-o organizație care acordă prioritate sănătății.
Liderii organizației pot reduce, de asemenea, absenteismul și pot crește productivitatea, fiind proactivi în ceea ce privește protejarea echipelor lor de boli fizice și mentale care pot fi prevenite. Furnizarea de vaccinări anuale împotriva gripei sau obținerea unui consilier la care angajații pot accesa pentru ajutor în probleme precum probleme financiare, stres sau depresie sunt modalități simple de a proteja fericirea pe termen lung a unei echipe.
Liderii ar trebui să ia în considerare sănătatea echipei lor atunci când proiectează sau îmbunătățesc spațiile în care lucrează și angajații. Un mediu inconfortabil – iluminare slabă, mobilier de calitate scăzută, echipamente învechite – poate complica zilele lucrătorilor cu micii factori de stres care, în cele din urmă, ar putea constitui o mare problemă. Un mediu bine luminat, plăcut vizual, decorat cu culori liniștitoare și echipat cu echipamente concepute ergonomic (cum ar fi scaune reglabile și birouri comode) poate avea un impact mare atât asupra satisfacției, cât și asupra performanței.
3. Promovați onestitatea și incluziunea radicală
Comunicarea deschisă stimulează inovația și agilitatea, doi factori cheie pentru succesul pe care liderii doresc să-l vadă în mod natural în echipele lor. De asemenea, încurajează încrederea și respectul reciproc. Încurajarea individualității angajaților într-un mediu în care își pot exprima adevăratul sine promovează mulțumirea cu munca lor și îi încurajează să contribuie cu idei noi. Cooperarea între angajați din medii diverse și discipline academice (și de diferite sexe) îmbogățește experiența tuturor și îmbunătățește capacitatea echipei de a pivota și de a se adapta atunci când este necesar.
Cele mai sănătoase locuri de muncă se străduiesc să creeze o atmosferă în care toată lumea din organizație se simte la fel de apreciată, indiferent de desemnarea postului lor.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
4. Fiți flexibil
O modalitate prin care companiile pot oferi angajaților mai multă flexibilitate este să se îndepărteze de fișele de post înguste și de birourile fixe. Permiterea membrilor echipei să polenizeze în mod încrucișat seturile de abilități cu un scop comun și obiective comune valorifică punctele forte ale tuturor și conferă proiectelor un sens mai mare.
O altă modalitate de a oferi membrilor echipei libertatea care a devenit din ce în ce mai relevantă în timpul pandemiei COVID-19 se referă la programul de lucru flexibil și la distanță. Îndepărtarea de programele rigide și de structurile organizatorice îi scutește pe angajați de sentimentul de oboseală care vine cu un program banal, de la 9 la 5. Acest tip de atmosferă prescriptivă îi face pe lucrători să fie entuziasmați de un singur lucru – weekendul.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Un studiu realizat de Workplace Trends a constatat nu numai că mulți angajați (75%) evaluează flexibilitatea drept cel mai mare beneficiu la locul de muncă, ci și faptul că angajatorii văd îmbunătățiri semnificative atunci când permit o astfel de flexibilitate. Organizațiile din sondaj care au instituit programe flex-work au raportat că au cunoscut o productivitate crescută (71%), o mai mare reținere a angajaților (65%) și o satisfacție mai mare a angajaților (87%).
Sursa foto: Unsplash