Cum se scrie corect descrierea postului. Sfaturi importante

Cum se scrie corect descrierea postului. Sfaturi importante

O descriere a postului este adesea introducerea companiei tale în fața unui candidat, deci este important să faci tot ce poți pentru a asigura o primă impresie bună. Dincolo de aceasta, o descriere a postului va introduce cele mai importante aspecte ale unui post și cerințele acestuia. Iată un ghid pentru a afla ce trebuie să incluzi într-o descriere a postului:

Ce este o fișă de post?

O descriere a postului prezintă funcțiile, atribuțiile, responsabilitățile și abilitățile esențiale pentru o poziție deschisă, oferind solicitanților o schiță a așteptărilor pentru rol. Descrierile posturilor sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de specificații ale posturilor, profiluri de posturi și descrieri de posturi, scrie business.com.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Ce ar trebui să fie inclus într-o fișă de post?

În ciuda numeroaselor motive pentru importanța lor, nu trebuie să fie complicat o descriere a unui post de muncă. Există nouă lucruri principale pe care ar trebui să le incluzi în fișele de post:

Denumirea postului: denumirea postului trebuie să reflecte cu exactitate natura funcției, inclusiv modul în care se clasează în raport cu celelalte poziții din companie. Asigură-te că este în concordanță cu alte locuri de muncă din industria ta și că are sens pentru candidați. De exemplu, evită titlurile de locuri de muncă excesiv de creative, cum ar fi „fashion icon” sau „grammar nazi”.

Scopul postului: aceasta este o prezentare generală a postului care arată de ce are nevoie afacerea ta.

Sarcini principale: Cum își va petrece potențialul angajat cea mai mare parte a timpului? Care sunt principalele așteptări pentru job? Păstrează această secțiune succintă; nu trebuie să detaliezi fiecare oră a zilei. Oferă doar o imagine de ansamblu a ceea ce va face solicitantul de locuri de muncă.

Aptitudini și competențe: Această secțiune acoperă ceea ce candidatul trebuie să poată face pentru a reuși în funcție. „Abilitățile” sunt lucruri pe care un candidat le-a învățat prin experiență sau calificări pe care le-au obținut, în timp ce „competențele” sunt trăsături sau abilități în anumite lucruri specifice.

Linie (linii) de raportare: includerea titlului postului persoanei căreia i s-ar raporta candidatul în rol ajută să îi arăți potențialului angajat cum este organizată afacerea ta și unde s-ar încadra în ierarhie. De asemenea, oferă candidatului un cadru timpuriu pentru cartografierea carierei și stabilirea obiectivelor în cadrul companiei.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Calificări necesare: Această secțiune listează nivelul necesar de cunoștințe ale postului (cum ar fi ani de experiență, educație, abilități și aptitudini) pe care trebuie să le aibă candidatul pentru a fi luat în considerare și pentru a reuși în acest rol.

Educație: include nivelul de educație pe care îl aștepți de la candidat (diplomă de liceu, diplomă de licență, masterat) și orice domenii de studiu preferate.

Salariu: Deși acest lucru nu este esențial de inclus, un interval de salariu care se încadrează în standardul din industrie poate clarifica ce nivel de angajați cauți (entry-level, asociat, senior, etc.) și poate ajuta candidații să evalueze dacă locul de muncă li se potrivește bine.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Condiții de lucru: Această secțiune este, de asemenea, opțională, dar utilă de inclus, mai ales dacă condițiile de muncă sunt în afara normei. Aici poți furniza informații despre mediul de lucru (birou, exterior, acasă), potențiale expuneri, cerințe fizice, călătorii sau ore neobișnuite.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •