Cât de importante sunt funcțiile angajaților într-un startup?

Cât de importante sunt funcțiile angajaților într-un startup?

Conduci o afacere mica sau un startup? Atunci trebuie să iei în considerare dacă angajații tăi au nevoie de o denumire clară a funcției pe care o deține în companie sau pur și simplu este suficient ca fiecare să știe ce are de făcut, fără a avea nevoie de un titlu.

Cei de la smallbiztrends.com au încercat, în acest sens, să afle și opinia tinerilor întreprinzători americani. Prin urmare, ei au adresat următoarele întrebări Consiliului Tinerilor Antreprenori (Young Entrepreneur Council – YEC).

„Cât de important e sunt denumirile funcțiilor în cazul unui startup sau al unei afaceri? Le folosiți pentru a vă motiva staff-ul și dacă da, cum?”.

Răspunsurile au fost grupate în nouă mari principii:

1. Flexibilitatea ierarhiilor

Pentru unii dintre antreprenori, denumirire mult prea specifică de funcții nu au relevanță, întrucât responsabilitățile angajaților tind să se schimbe periodic. Este nevoie, însă, de denumiri generale, pe de-o parte, pentru a ușura recurtarea, dar și pentru a ajuta angajații să își înțeleagă poziția și influența pe care o au în companie și modul în care pot evolua.

O parte dintre antreprenori, spun, însă, că nu este nevoie deloc de roluri rigide. David Ehrenberg de la Early Growth Financial Services, de exemplu,  a creat în compania o echipă de leadership în care orice angajat poate să îți asume responsabilități mai mari decât le cer rolurile lor oficiale.

2.     Standardizează denumirile de la 20 de angajați în sus

Alți antreprenori sunt de părere că denumirile funcțiilor trebuie să fie bine definite și standardizate din momentul în care o companie ajunge deja la 20 de angajați. La acest nivel, trebuie ridicate așteptările angajaților și trebuie să știe clar către ce pot promova.

3. Titlurile pot fi folosite din motive externe

John Hall de la Influence & Co. folosește denumirile de funcții doar extern, pentru a facilita interacțiunea cu cei din alte companii. Denumire dau mai multă credibilitate pentru cei care sunt in afară. Intern ierarhia este una orizontală, bine stabilită, deci denumirea funcției nu are atât de mare importanță.

4. Funcțiile nu au ce căuta la întâlniri

Într-un startup, ierarhiile nu ar trebui să conteze la întâlniri. Fiecare membru al echipei, că este CEO sau nu, își poate aduce contribuția la bunul mers al companiei. Până la urmă, pentru o afacere mică contează mai mult aportul de idei bune, decât respectarea strictă a unor ierarhii.