Cum a schimbat tehnologia modalitățile de recrutare?

Recrutare pe baza de recomandari

Anul 2014 este văzut, potrivit unui raport realizat de unul dintre cele mai importate site-uri de recrutare din Statele Unite ale Americii, CareerBuilder, drept unul în care toată lumea își va schimba joburile.

Cei aflați în căutare de locuri de muncă trebuie să știe, în acest context, că în ziua de azi nu mai este suficient să lași angajatorilor un simplu CV. Astăzi, tehnologia a schimbat în mare măsură modul în care se fac angajări.

În ce sens? Iată câteva aspecte:

Transparența este esențială

Azi ai accest instant la toate informațiile despre o companie. Pe această direcție a fost creat site-ul Glassdoor prin intermediul căruia oricine poate verifica structura unei companii, salariile angajaților, cât de fericiți sunt cei care lucrează pentru o companie sau alta.

Astfel, atunci când alegi locul în care vrei să lucrezi, poți să îți faci o primă impresie despre condițiile de lucru cu doar un singur click.

Citește și EY România introduce Video Recruitment ca metodă de selecție a angajaților

Din cealaltă perspectivă, transparența este valabilă și în cazul candidaților. Acum un angajator va verifica în mod cert profilul de Facebook, LinkedIn sau Twitter al unui posibil angajat pentru a afla detalii despre el.

Tehnologia a schimbat modul în care comunicăm

Dacă înainte căutarea unui job însemna un schimb rece de mailuri între angajat și angajator, rețelele de socializare au schimbat modul în care comunicăm. Putem spune că suntem mai „umani” pentru că ajungem să purtăm conversații ceva mai naturale și mai informale cu un recrutor.

De exemplu, cei care caută un loc de muncă pot folosi o aplicație denumită BranchOut care le permite să stabilească legături profesionale prin intermediul conexiunilor de pe Facebook (nu se știe niciodată când un prieten află de un post liber și te poate recomanda).

Diplomele nu mai sunt atât de importante

Ai terminat un masterat cu nota zece. Irelevant. Azi contează nu teoria, cât să știi cum să îți folosești abilitățile în mod practic.

CV-ul este altfel analizat

Când o companie are cam 1000 de candidați pe un post, departamentul de HR nu va putea lua la mână fiecare CV în parte pentru a-l verifica. Tocmai de aceea, Google a creat o serie de algoritmi matematici care pot determina dacă un candidat este potrivit pentru job sau nu.

Content marketing-ul este important pentru o companie

Nu doar un angajat trebuie să știe cum să se prezinte unei companii. Același lucru este valabil și pentru angajator. O companie trebuie să aibă un site de prezentare bine construit, cu un conținut pe măsură, în așa fel încât persoana care aplică pentru un job să știe concret ce fel de organizație este, care îi sunt valorile și ce acțiuni desfășoară.

Citește și Unde găsim talentele şi cum le atragem?

Astfel, o companie va putea atrage angajați care au aplicat pentru că simt că valorile lor corespund cu cele ale companiei și nu doar pentru că există un post liber.

Sursă: thenextweb.com

Voi ce alte schimbări în domeniul recrutării ați mai identificat?