Cum lucrează generația Millennials și cum îi fidelizăm?

Cum lucrează generația Millennials și cum îi fidelizăm?

Pentru generația anterioară, o întrebare frecventă este ”Ce se petrece cu tinerii angajați? De ce au atât de multe cerințe de la un angajator?”. Răspunsul este unul simplu: noua generație nu mai lucrează în special pentru bani sau pentru siguranță, ci se așteaptă să se simtă bine și să se identifice cu locul lor de muncă, scrie Scott Hess pe adweek.com. Și așa cum au spus-o și alții în trecut ”oamenii nu sunt făcuți să stea în birou cu ochii în calculator, completând formulare și ascultând monologurile șefilor preț de 8 ore pe zi.” Iar dacă generația anterioară nu a avut pornirea necesară pentru a se ridica de la birou și a schimba modul de lucru, cei din grupul Millennials o fac.

Asta nu înseamnă că trebuie să fim agresivi cu ei sau să încercăm neapărat să îi potolim. Trebuie doar să înțelegem care sunt modurile prin care putem să îi motivăm, răsplătim când merită și loializăm față de companie. Cum? Avem aici câteva sfaturi.

Echilibrul viață personală – serviciu a devenit o comuniune

Probabil, pentru mulți manageri este un act de lipsă de respect ca un angajat să nu închidă fereastra de Facebook atunci când apare el prin preajmă. Pe de altă parte, același manager apreciază atunci când angajatul îi răspunde instant la un e-mail trimis la 10 seara. Pentru Millennials, munca și spațiul personal sunt contopite și acțiunile de pe ambele planuri au ca scop să le ofere sens, însemnătate, direcție și, eventual, recompensă financiară. De ce nu puteam obține acest mix privat – personal înainte, deși spunem că și noi ni l-am fi dorit? Pentru că nu aveam mijloacele necesare. Aveam acces la calculatoare, dar nu și la internet, mijlocul cel mai simplu de comunicare era telefonul etc. Când ajungeam la birou, nu aveam cum să rămânem conectați la familie sau la prieteni.

Familia contează. În special, părinții

Nu de puține ori, tinerii din această generație au fost acuzați că sunt mult prea legați de familiile lor și că își întemeiază propria familie foarte târziu, ceea ce pare a fi un semn de iresponsabilitate. În realitate, este doar un semn de respect pentru cei care i-au crescut și dedicare față de familie. O companie din Statele Unite a propus angajaților o zi în care pot să își aducă la birou copiii. Feedback-ul nu a fost deloc unul pozitiv, așa încât, la sugestia unuia dintre ei, au schimbat evenimentul într-o zi în care puteai să îți aduci părinții la birou. A fost un succes răsunător. Generația Millennial este foarte atașată de părinți, caută mereu recunoașterea acestora, iar dacă locul lor de muncă apreciază devotamentul față de seniori, aceștia vor adera și mai puternic la valorile companiei.

Avantaje clare, vizibile în profilul de LinkedIn

Dacă reușești să îi explici unui Millennial cum anume jobul pe care i-l oferi îl va ajuta în completarea experienței sale profesionale, în ce anume se va specializa și cum va reuși să devină mult mai bun decât ceilalți, atunci i-ai captat cu siguranță atenția și va deveni brusc interesat. Susținerea în specializare și în perfecționare este o condiție eliminatorie pentru ei când vine vorba despre a alege un angajator pentru că, în timp ce ei sunt de acord să îți aloce atenția lor 24 din 24, se așteaptă să vii cu ceva la schimb, mai mult decât salariul.

Regulile nu există

Știți zicala celebră care spune că regulile sunt făcute ca să fie încălcate. Am trecut deja la nivelul următor: regulile, de fapt, nu există. Să nu mai vorbim despre cele nescrise. Dacă te aștepți ca angajații tăi să presupună singuri că tu vrei ca ei să se îmbrace la costum sau să aibă mereu părul prins, nu se va întâmpla. Dacă le spui că vrei asta, o vor lua în considerare, vor face cum vrei sau vor renunța, dar pentru ei nu există un set de reguli predefinite în ziua de azi. Căștile supradimensionate sunt noile pălării. Tricourile cu mesaje sunt noile accesorii îndrăznețe. Fără telefoane personale în timpul programului? Spune-le. Fără jocuri mobile la birou? Spune-le. Fără social media? Spune-le. Nu le considera subînțelese. Nu sunt rebeli. Sunt doar noi. La fel cum sunt și regulile anterioare pentru ei.