Populara reţea de socializare poate fi o mină de aur pentru companiile care recrutează. Wall Street Journal dă cinci ponturi în acest sens.
LinkedIn Corp a fost multă vreme reţeaua profesională de bază pentru depistarea celor mai buni angajaţi. Recruiterii puteau căpăta acces, contra cost, la referinţele profesionale a 175 de milioane de profesionişti. Chiar dacă Facebook nu şi-a creat propriul sistem de căutare a candidaţilor, după criterii precum experienţa în muncă şi educaţia, dezvoltatori independenţi de aplicaţii au umplut acest gol.
Atraşi de cele 800 de milioane de utilizatori ai Facebook, ei au început să creeze software-uri pentru recruiteri care să le uşureze acestora demersul de căutare de angajaţi pe Facebook.
Wall Street Journal indică 5 ponturi pentru a recruta cu succes angajaţi pe Facebook:
1. Folosiţi aplicaţii de socializare profesională create pentru Facebook.
Acestea permit crearea de referinţe profesionale pe reţeaua socială. Pe baza lor, recruiter-ii pot angaja în funcţie de studii şi experienţă.
BranchOut Inc., de exemplu, este o aplicaţie de Facebook care îi invită pe utilizatori să se înscrie la serviciile sale profesionale. Prin asta, aplicaţiei i se permite să acceseze experienţa de lucru, studiile şi datele de contact ale respectivelor persoane şi pe cele ale prietenilor lor de pe Facebook. Toate informaţiile lor profesionale sunt afişate pe o pagină separată, astfel încât recruiterii să nu vadă pe pagina de profil a utilizatorului pozele cu familia, sau de la petreceri.
Recent, BranchOut a lansat şi RecruiterConnect, un instrument pentru care recruiterii plătesc pentru a avea acces la informații despre cariera, studiile şi experienţele profesionale recente ale potenţialilor candidaţi.
Un alt dezvoltator de software – Jobvite Inc. – a lansat o aplicaţie Facebook care permite companiilor să posteze joburi şi utilizatorilor să le descopere şi să aplice la acestea, privat, prin Facebook. Jobvite foloseşte o tehnologie de ”potrivire” pentru a conecta angajaţii cu angajatorii prin Facebook.
2. Cereţi-le angajaţilor să-şi contacteze prietenii de pe Facebook care ar fi buni candidaţi
Firmele trebuie să le ceară angajaţilor lor să posteze noile anunţuri de joburi pe contul personal de Facebook sau să găsească prieteni care ar putea fi potriviţi pentru un anumit post. Companiile ar trebui să-i recompenseze cu bonusuri pe angajaţii care aduc talente în companie, pentru a-i motiva şi pe alţii să facă la fel, susţin recruiterii.
3. Nu umpleţi inboxurile oamenilor cu anunţuri
Utilizatorii Facebook sunt sătui de spam. Recruiterii riscă să fie blocaţi de utilizatori, dacă postează toate joburile noi şi le inundă news feed-ul cu anunţuri. Holly Casey, recruiter la Insight Recruiting din San Francisco, recomandă evitarea postărilor care conţin doar un anunţ simplu de angajare. Ea sugerează să-i atragi pe prieteni să-ţi citească postările legându-le de articole interesante sau de citate şi să postezi un număr limitat de joburi pe săptămână.
4. Comportaţi-vă pe Facebook, ca în realitate
Înainte de a aborda un potenţial candidat sau pe cineva care este prieten cu un potenţial candidat, asiguraţi-vă că sunteţi suficient de apropiat de intermediar pentru a-i putea cere acestuia să vă prezinte sau să vă recomande. Nu plecaţi de la ideea că pe Facebook comportamentul este diferit de interacţiunile sociale obişnuite, recomandă experţii.
5. Lasaţi-i pe angajaţi să folosească Facebook la serviciu
Multe companii au o pagină de Facebook şi vor să recruteze talente prin intermediul reţelei sociale, dar interzic angajaţilor lor să folosească Facebook în timpul programului. Recruiterii susţin însă că angajaţii trebuie să se simtă bine folosind Facebook ca instrument profesional şi facându-şi contacte care pot fi utile companiei.