Cum să-i faci pe recrutori să vină la tine

Cum sa i faci pe recrutori sa vina la tine

Căutarea a unui loc de muncă în zilele noastre are un impact psihologic destul de puternic asupra candidaţilor. Este greșit să presupunem că în condiţiile unei economii bune căutarea unui loc de muncă este mai ușoară și mai puțin stresantă. Ca rezultat al acestei concepții greșite, numărul profesioniștilor frustrați care se confruntă cu o criză de încredere în privinţa carierei este într-o mare creștere.

“De ce nu mă plac?”
Aceasta este o întrebare comună pe care și-o pun mulţi profesioniștii care sunt refuzaţi în mod repetat pentru posturile la care aplică online. Nu este vorba că recrutorii nu te plac, ci doar că ei nu văd cum tu ești diferit de sutele de candidaţi care aplică pentru același loc de muncă. Este ca și cum ai merge la supermarket și ai vedea o grămadă frumoasă de mere verzi. Dar, îţi este permis să alegi unul. Cum decizi? Dacă întrebi doi oameni, nu ar alege același măr. Toți ar avea propriul lor set de criterii personale și subiective care să îi ajute să restrângă alegerea. Și, în unele cazuri, ar putea chiar să spună: „Nu pot să mă decid”, și îl aleg pe cel mai apropiat de ei. Iată cum este recrutarea în zilele noastre. Recrutorii sunt copleșiți de alegeri și sunt adesea obligați să-i elimine în mod arbitrar pe candidați pentru a restrânge opțiunile.

Atenția unui recrutor este de scurtă durată. Cam de 6 secunde!
În general, un recrutor petrece aproximativ 6-13 secunde uitându-se la un CV sau la un profil de LinkedIn. Apoi, dacă vede ceva care îi atrage atenţia, se va întoarce și-l va citi mai bine. Recrutorii folosesc această tehnică ca o modalitate de a trece prin foarte multe aplicaţii, cât mai repede posibil. Trebuie să ai în vedere că, de obicei, aceștia încearcă să ocupe un loc de muncă despre care managerul responsabil cu angajarea spune că îl dorea ocupat încă de ieri. Așadar, presiunea este continuă. Aceasta înseamnă pentru un candidat că, pentru a ieși în evidenţă ar trebui să depună efort pentru:
A) construirea unui CV și a unui profil de LinkedIn care sunt demne de încredere.
B) a învăţa modalități de a-și crește șansele ca un recrutor să-și petreacă mai mult timp pe profilul său, considerându-l pentru respectivul loc de muncă.

Reputația este secretul pentru a-i face pe recrutori să vină către tine
Reputația ta în domeniul tău de activitate, aria de studiu, domeniul în care ai experienţă, locația geografică etc. este un mare avantaj care te ajută să fii observat. Există un motiv pentru care 80% din toate posturile sunt obținute prin recomandare. Orice recrutor care are o sută de CV-uri în Inbox, iată la ce se gândește:

„Sunt destul de mulţi candidați pentru acest post. Am să găsesc câţiva care sunt potriviţi pentru poziţie. Cum ar trebui să restrâng lista pentru a grăbi lucrurile? Pot să văd care din ei au venit prin recomandare. În acest fel, știu că cineva în care am încredere garantează pentru ei, astfel, șansele de a face o treabă bună sunt crescute și, voi obține recunoaștere pentru o angajare bună – ceea ce este un lucru bun pentru a-mi câștiga bonusul. În plus, voi câștiga puncte și cu persoana care i-a recomandat. Ceea ce este foarte bine în cazul în care am nevoie de ajutorul acesteia în propria mea carieră, în viitor „.

Vezi cum funcționează? Reputația prin recomandare este ceea ce te face să fii chemat la interviu.

Data viitoare, înainte de a aplica online, încearcă acest lucru.
Du-te pe pagina LinkedIn a companiei și aruncă o privire asupra tuturor angajaților pentru a vedea dacă poţi ajunge la cineva care lucrează acolo. Dacă da, abordează persoana respectivă și întreab-o dacă poți vorbi cu ea pe scurt pentru a afla mai multe despre modul în care a fost angajată și despre ce crede că este nevoie să faci pentru a ieși în evidență în acest proces. Asigur-o că nu îi ceri să te ajute să obții postul respectiv. (Uneori, oamenii nu se simt confortabili cu această presiune.) Subliniază că această discuţie este strict pentru a te pregăti, astfel încât să poți să obţii singur respectivul loc de muncă. În acest fel, cel puțin îţi va oferi câteva informații din interior. În cel mai bun caz, se poate oferi să îţi dea CV-ul mai departe recrutorului.

P.S. – Dacă vrei cu adevărat ca recrutorii să-ți bată la ușă …
Faptul că nu acorzi atenție reputației tale indică că pur și simplu nu îţi dorești să ieși în evidență. Cu cât înțelegi mai repede că ești o afacere în sine, care trebuie să-și construiască un plan strategic de promovare pentru a atrage și a reține atenția recrutorilor, cu atât vor veni mai multe oportunități în calea ta. Obţinerea unui loc de muncă de vis, la un angajator de top nu este niciodată din întâmplare. Trebuie să cunoști modul corect de a dezvolta relații valoroase care te vor ajuta la un moment dat să te angajezi. A face o primă impresie puternică prin branding personal este cea mai eficientă modalitate de a-ţi crește influența asupra relațiilor profesionale. Pentru a concluziona, rețeaua ta de contacte reprezintă valoarea ta netă în lumea de astăzi, unde fiecare loc de muncă este temporar.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și Abilități de care ai nevoie pentru a-ţi crește șansele de succes