De ce să fii persuasiv este mai important decât să ai o idee măreață?

De ce sa fii persuasiv este mai important decat sa ai o idee mareata?

Ca manager de produse mai întâi la Google, apoi la Reddit și Pinterest, Tyler Odean știe câteva lucruri despre puterea persuasiunii.

El spune că nu este importantă o idee revoluționară, ci mai degrabă este vorba despre atragerea oamenilor pe aceeași undă.

„Realitatea este că vizionarii precum Steve Jobs nu au avut succes pentru că s-au gândit la ceva uimitor și original”, a spus Odean într-un interviu din 2018.

„Mai degrabă au fost înzestrați cu puterea de persuasiune pe care au pus-o în aplicare și mulți oameni i-au urmat în călătoria lor spre ceva măreț și original” .

Odean a discutat ani de zile despre convingere, bazându-se pe principiile pe care psihologul Daniel Kahneman le conturează în cartea sa, Thinking Fast and Slow, scrie entrepreneur.com.

Kahneman susține că creierul are două sisteme pentru a experimenta informații: Sistemul 1 este rapid, automat și, în mare parte, inconștient. Sistemul 2 este lent și deliberat și necesită o gândire mai profundă, mai analitică.

Când vine vorba de construirea unui argument sau a unui mesaj, a fi logic și corect nu este suficient. Deși o idee poate apela la Sistemul 2, aveți nevoie și de Sistemul 1 la bord.

„Când ne uităm la ce vizionari reușesc cu adevărat, ne oferă un plan încrezător, coerent, care ne face să ne simțim în siguranță”, spune Odean.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

„Avem încredere în ei nu pentru că viziunea lor este perfectă, ci pentru că o au sub control. Comunică clar fără să ne dea toate răspunsurile. Ceea ce cred majoritatea oamenilor că e viziune, este de fapt persuasiunea. „

A fi un antreprenor de succes presupune mult mai mult decât să convingi oamenii să-ți cumpere produsul sau să investească în compania ta. Înseamnă crearea unei rețele profunde de conexiuni care sunt entuziasmate de ideea ta și vor să o vadă crescând. Iată câteva idei despre cum să fii persuasiv:

Stabilirea credibilității

Pe lângă pathos (apelul la emoție) și logos (argumente logice), Aristotel credea că un caracter bun, sau etosul, a fost unul dintre cei trei piloni principali ai vorbirii persuasive. Acest lucru se datorează faptului că, oricât de argumentat sau logic ar fi un argument, nu va conta dacă publicul nu are încredere în persoana care îl face.

În celebrul său TED Talk despre reforma sistemului de justiție penală, avocatul pentru drepturile omului, Bryan Stevenson, nu deschide discursul cu o listă de diplome pe care a le-a obținut sau premii prestigioase pe care le-a câștigat, ci spunând: „Îmi petrec cea mai mare parte a timpului în închisori. Îmi petrec cea mai mare parte a timpului în comunități cu venituri foarte mici, în proiecte și locuri în care există o mare speranță”.

Aceste informații sunt mult mai importante pentru ascultătorii care nu știu cine este sau de ce ar trebui să aibă încredere în ceea ce spune.

O altă componentă integrală a stabilirii credibilității, desigur, este să fim sinceri. O singură minciună sau o prezentare greșită poate fi adesea suficientă pentru a provoca un prejudiciu permanent unei reputații profesionale.

După cum spunea Warren Buffett: „Este nevoie de 20 de ani pentru a-ți construi o reputație și cinci minute pentru a o distruge.”

Ascultă cu adevărat

Atunci când este vorba de a fi persuasiv, este important să le arătăm oamenilor că putem oferi o soluție reală a unei probleme.

Pentru a face acest lucru în mod eficient, trebuie să ascultăm publicul pentru a înțelege cu adevărat ce au nevoie și cum putem ajuta.

Citește și: Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19

Cei mai mulți dintre noi supraestimăm capacitatea noastră de ascultare. Dar este o abilitate important de cultivat dacă vrem să fim convingători.

Când vorbești cu cineva, acordă-i atenția ta. Privește-l în ochi și folosește-i numele pe parcursul conversației. Nu întrerupe. Acest lucru trimite mesajul că apreciezi persoana respectivă și opinia ei.

Mai mult, cercetările arată că, dacă vrei să convingi pe cineva, este mai bine să asculți cu atenție și să răspunzi în funcție de perspectiva lui. Cu timpul, încrederea care se construiește printr-o ascultare atentă va permite unui lider să influențeze deciziile.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •