Neconcordanţă între aspirațiile angajaților și obiectivele de performanță ale angajatorilor

Studiul Global Career Aspiration Survey al Right Management

Doar 10% dintre angajați definesc succesul în carieră în termeni de performanță de vârf și productivitate, se arată într-un studiu multinațional lansat de Right Management, expert global în carieră, parte din ManpowerGroup. Date fiind dificultățile repetate pe care angajatorii le întâmpină în identificarea și atragerea de personal pregătit și motivat, care să îi susțină în atingerea obiectivelor de afaceri, rezultatele studiului indică o nepotrivire persistentă între aspirațiile angajaților și cerințele de performanță ale angajatorilor.

Echilibrul corect între viață și muncă ocupă primul loc între aspirațiile de carieră

Studiul Global Career Aspiration Survey arată că, la nivel global, numai 3% dintre angajați aspiră în primul rând la obținerea unei poziții înalte și vizibile, în timp ce 17% plasează dorința de a fi cei mai buni în activitate pe primul loc.

Citeşte şi 10 motive pentru care angajații nu vă respectă

Față de aceștia, numărul celor ce aspiră întâî și întâi la echilibru între viață și muncă este mai mult decât dublu la nivel global (45%), iar în cazul europenilor – mai mult decât triplu (55%). Cei mai puțini înclinați să aspire prioritar la excelență în activitate sunt Generația Y (14%), spre deosebire de generația X (17%) sau așa-numiții Baby Boomers (22%).

RM Global Career Aspiration Survey micFericirea sau mulțumirea la locul de muncă sunt mai importante decât salariul sau performanța

26% dintre respondenții studiului definesc succesul la locul de muncă prin prisma plăcerii sau fericirii, fiind urmați de cei care echivalează succesul cu salariul (19%), calitatea muncii (18%), respectul și recunoașterea (15%) și performanța de vârf (10%). Performanța este mai puțin definitorie pentru sucess în cazul europenilor (8%), decât al nord-americanilor (12%) sau asiaticilor (14%). Din punctul de vedere al generațiilor, importanța acordată performanței este relativ egală: 10% din generația Y, 11% din Generația X și 8% dintre Baby boomers definind succesul ca performanță de vârf.

Liderii trebuie să dea dovadă de respect

53% dintre respondenții studiului spun că principala lor așteptare de la lideri este respectul pentru cunoștințele și experiența angajatului. Alte așteptări includ încredere reciprocă (51%), transparență (37%), învățare și dezvoltare (32%) și o relație între egali, indiferent de titulatura postului sau poziționarea ierarhică (30%). În Europa, principala așteptare de la lideri este încrederea reciprocă.

Încrederea reciprocă este esențială și în relațiile între colegi

59% dintre angajați își doresc din partea colegilor încredere, această așteptare fiind urmată de respect pentru cunoștințe (48%), o relație de la egal la egal (46%) și transparență (41%). Dorința de încredere reciprocă este mai pronunțată în rândul europenilor (67%), în timp ce în America de Nord, prioritatea este respectul pentru cunoștințe (54%). Generația Baby Boomer este mai orientată spre încredere decât generațiile X și Y (65% versus 61%, respectiv 51%).

Citeşte şi Viziune organizaţională vs viziune personală

Angajații vor renunța la locul de muncă actual dacă li se oferă un echilibru mai bun între viață și muncă sau venituri mai mari

35% dintre cei chestionați indică echilibrul viață/muncă și alţi 35% remunerația crescută ca principalii factori care i-ar determina să schimbe locul de muncă, în timp ce alți 25% ar fi interesați de o cultură organizațională diferită sau de responsabilități și sarcini mai interesante. În Asia, 54% dintre angajați și-ar schimba locul de muncă pentru a obține echilibrul viață/muncă, în timp ce în America de Nord și Europa, procentul este de 41%, respectiv 24%.

„Oamenii sunt mulțumiți și implicați la locul de muncă atunci când ceva îi inspiră. Când angajații au parte de dezvoltare în sensul aspirațiilor lor de carieră, prin dialog constant cu managerii lor, potențialul de motivație crește, iar angajații sunt mai pregătiți să își asume noi provocări,” a subliniat Mara Swan, vicepreședinte executiv al ManpowerGroup și liderul global al Right Management.

Notă

Cercetarea pe care o prezentăm în continuare, realizată pe o serie de pieţe reprezentative la nivel global, nu include date specifice despre România, însă are relevanţă pentru piaţa românească din punctul de vedere al evoluţiei aşteptărilor angajaţilor privind locul de muncă, evoluţie ale cărei semne se vad şi în ţara noastră, potrivit specialiştilor de la ManpowerGroup România.

Despre studiul Global Career Aspiration Survey

Studiul Global Career Aspiration Survey a fost inițiat de Right Management în trimestrul IV/2014 pentru a înțelege atât motivațiile legate de carieră, cât și schimbările percepțiilor și motivațiilor la locul de muncă. Studiul include rezultate culese de la 1,225 de respondenți din Australia, Belgia, Canada, Elveția, Franța, Germania, India, Marea Britanie, Singapore și SUA.

(Foto: William Brawley, www.flickr.com)