Recrutarea pe bază de recomandări

Marile companii renunta la ierarhiile traditionale si le inlocuiesc cu marketplace-uri de talente

În urma unui studiu efectuat de curând în rândul angajatorilor BestJobs și nu numai, pe un eșantion de aproximativ 1.000 de companii, ne-a fost confirmată popularitatea de care se bucură recrutarea pe bază de recomandări / referințe și succesul pe care îl poate asigura un astfel de program.

Este de remarcat faptul că 55,83% dintre respondenți folosesc în mod activ recrutarea pe bază de referințe. Printre aceștia se găsesc atât companii cu personal de 1-10 sau 11-50 de persoane, cât și companii cu peste 100 sau 500 de angajați.

Q: Ați folosit vreodată recrutarea pe bază de recomandări / referințe?

 

Care sunt domeniile în care referințele funcționează cel mai bine?

Q: Pe ce departament recrutați?

Angajatorii care se declară mulțumiți sau foarte multumiți de rezultatele acestui tip de recrutare caută în principal candidați pentru poziții de vânzări (19,74%), producție (15,02%), software (14,59%), servicii (8,58%), servicii clienți (7,30%), resurse umane (5,15%) sau inginerie (4,29%). Urmează apoi cei care recrutează pentru poziții de logistică (4,29), financiar / contabil (3,86%) și marketing (3,86%).

 

 

 

Q: Care considerați că sunt cele mai eficiente metode de a găsi candidați? 

În ceea ce privește particularitățile în funcție de mărimea companiei, conform sondajului derulat, companiile mici (1-50 angajați) recrutează eficient bazându-se pe recomandările interne sau externe, chiar dacă nu au o procedură bine definită pentru acest proces.  Acestea privesc, de cele mai multe ori, site-urile de recrutare ca fiind o opțiune secundară.

Recrutarea bazată pe recomandări se află și în topul companiilor medii sau mari (>50 angajați), imediat după site-urile de recrutare. Acestea, spre deosebire de companiile mici, au implementat un program pentru acest tip de recrutare și au stabilit o sumă fixă pentru orice angajare.

Pe un loc îndepărtat, se găsesc tacticile de motivare a angajaților actuali, employer branding-ul, agențiile de recrutare sau evenimentele (offline) de carieră,  angajatorii alegând să investească mai puțin în direcțiile acestea, conform sondajului BestJobs.

 

Ce tip de stimulente folosiți?

Majoritatea companiilor (76,2%), indiferent de mărime, folosesc banii ca recompensă, în cazul recrutării bazate pe recomandări, urmate de cele care aleg alte tipuri de stimulente (23,8%): produse, abonamente la diferite servicii, tichete de masă, excursii, bonusuri.

Citeşte şi Testarea candidaților pe loc câștigă teren ca metodă de recrutare