Cum privește Generația Y serviciile interne

Mai toate companiile îşi doresc să afle cum pot face ca business-ul să meargă mai bine, oamenii să fie mai motivaţi, vânzările să crească, iar clienţii să fie mai fideli ca niciodată. Toate aceste deziderate sunt perfect îndreptăţite, însă provocarea apare atunci când oamenii caută un buton magic pentru a le realiza. Şi, dacă se poate, chiar de mâine! Şi, eventual, cu bani puţini şi fără prea multă implicare pentru că nu avem timp.

Ei bine, nu există butoane magice, aşa cum nu există nici consultant cu şapte capete. Iar dacă vrei rezultate, trebuie să ai răbdare şi să investeşti (timp şi bani).

Citeşte şi STUDIU. Ce-și doresc angajații din generația Y

La fel cum nu se poate să nu te intereseze serviciile interne, mai ales dacă printre angajaţii tăi se regăsesc foarte mulţi tineri crescuţi și educaţi după Revoluţie.

Cum se văd lucrurile din papucii lor

În primul rând, Y-ii cer de la angajator să li se asigure un context favorabil şi unelte potrivite pentru a îşi atinge targeturile, vor un manager care să-i trateze cu respect şi pe care să-l poată respecta, pentru că de la el aşteaptă să îi înveţe business, un manager care să îi asculte şi să le arate cum se obţine performanţa adevărată. Și da, mai aşteaptă salarii bune şi joburi (sau, cel puţin, programe de lucru) flexibile.

Ştiu, veţi spune că au cam multe aşteptări ăştia din Generaţia Y! Dar oare celelalte generaţii nu au acelaşi gen de aşteptări?! Ba da, doar că Y-ii au mai mult curaj să ceară.

Drept urmare, dacă unele dintre aşteptările Generaţiei Y, enumerate mai sus, nu sunt îndeplinite, s-ar putea să ai probleme în realizarea obiectivelor companiei.

Citeşte şi ”Furtuna perfectă”. O treime din angajați consideră că e tot mai dificil să gestioneze relația serviciu – viață personală

Iată de ce îţi propun patru scenarii care, regăsite în compania ta, ar trebui te pună pe gânduri cu privire la serviciile interne pe care le aşteaptă, poate, o mare parte dintre angajaţii tăi:

  1. singurele discuţii dintre manageri şi ei sunt despre cuvinte care încep cu litera „t”: target-uri, tool-uri şi task-uri;
  2. li se cere performanţă şi trebuie să colaboreze direct cu colegi de la alte etaje sau oraşe, oameni pe care nu i-au văzut nici măcar o dată la faţă; eventual, mai sunt şi traşi de urechi că nu aplică în practică ceea ce au învăţat la trainingurile de Emotional Intelligence şi tehnici de empatie;
  3. li se cere productivitate şi creativitate fără să se ţină cont de limitările aduse de program ori de spaţiul de lucru;
  4. li se transmite zilnic prin canalele de comunicare internă sau prin managerul direct că organizatia şi acţionariatul au încredere în ei, dar li se blochează facebook-ul.

La aceste patru scenarii, doar trei soluţii ar putea funcţiona:

  1. Umanizează comunicarea şi încurajează conversaţiile din companie!

Fă-ţi timp să îţi cunoşti oamenii care lucrează pentru tine şi dă-le şansa şi spaţiul potrivit să se cunoască între ei.

Nu este nevoie de teambuildinguri în care să se experimenteze senzaţii tari, ci doar de ocazii în care angajaţii tăi să îşi afle aşteptările, cerinţele şi să se cunoască la nivel personal (şedinţe – în cazul departamentelor sau întâlniri naţionale, dacă vorbim despre o reţea de puncte de lucru).

  1. Încearcă să le afli aşteptările!

Tot ceea ce li se comunică despre companie în momentul interviului (dacă a fost cazul) sau în perioada de inducţie, toate mesajele-promisiune transmise de către tine, de către foşti sau actuali angajaţi, de către departamentul de marketing sau de către manageri le creează, le cresc sau le reduc aşteptările.

Verifică în ce măsură ceea ce s-a promis se şi livrează, atât intern, cât şi extern.

  1. Înlătură procedurile care îngreunează acţiunea!

Procedurile sunt menite să ajute oamenii în muncă şi să eficientizeze procesele unei companii. Reanalizează şi regândeşte mai întâi procedurile interne şi apoi pe cele legate de clienţi.

Dacă eşti de acord că modul în care sunt trataţi angajaţii este la fel de important ca modul în care sunt trataţi clienţii şi că, din punct de vedere strategic, primii au prioritate, toate cele de mai sus te vor ajuta să livrezi şi la nivel intern servicii de calitate.

Citeşte şi Neconcordanţă între aspirațiile angajaților și obiectivele de performanță ale angajatorilor

Despre autor:  

Cosmin Sandu, Head of Sales în Customer Focus, este cel mai tânăr director de vânzări dintr-o companie de consultanţă din România. Are o experienţă de şase ani în vânzări de servicii de recrutare şi selecţie, evenimente şi programe de employer branding, precum şi în servicii de consultanţă şi training.

Cosmin este pasionat de excelenţă în servicii şi, de aceea, se mândreşte cu faptul că în portofoliul său de realizări se află şi conferinţa susţinută de Ron Kaufman, la Bucureşti, organizată împreună cu echipa Customer Focus. https://www.facebook.com/CustomerFocusRo