8 dezastre de networking si cum le putem evita

Networking

Majoritatea oamenilor fac networking pentru a obține un nou job sau pentru a descoperi noi oportunități de business. Întimp ce scopul este bine definit, metodele de a-l atinge nu sunt mereu cele mai fericite. Puțini înțeleg că networkingul nu este un interviu de fapt, ci o oportunitate de a pune bazele unor sau de a întreține relații de business. Pentru a face networking se presupune că ai permisiunea tuturor din sală să îți prezinți oferta, dar asta nu înseamnă că cei de acolo îți datorează ceva, scrie Fast Company. Chiar dacă pare o activitate la granița dintre relaxare și business, și aici pot avea loc unele situații foarte neplăcute, dacă nu procedezi corect. Iată câteva exemple:

1. Să încerci să aduni un număr maxim de cărți de vizită

Networkingul nu este o competiție. Cel care pleacă de la un asemenea eveniment cu cel mai amre număr de cărți de vizită nu primește nici un premiu. Andrea Raggambi, career coach, spune că practica de a oferi cartea de vizită de la primul contact nu este recomandată. Aceasta sugerează că ar fi mai bine să încerci să stabilești un prim raport discutând despre locul în care se ține evenimentul, despre business în general și abia apoi, dacă există interes despre tine și afacerea ta. Trei conversații plăcute versus 30 de cărți de vizită reprezintă un câștig mai mare pe termen lung.

2. Să fii prea relaxat

Chiar dacă e un eveniment de socializare, nu este chiar o bere cu prietenii. Ești în continuare acolo în calitate de profesionist și lumea se așteaptă să te cunoască din această perspectivă.

3. Să trimiți un CV fără să ți se ceară

Chiar dacă ai cunoscut o sumedenie de oameni la evenimentele de networking la care ai fost în ultima perioadă, dacă nu ți-a cerut cineva în mod expres să îi trimiți un CV, nu o face. Cu atât mai mult, nu trimite tuturor un e-mail generic la care să anexezi un CV.

 

4. Să negociezi întâlnirile pe care le ceri chiar tu

Dacă vrei să ai o întâlnire cu cineva pe care abia ai cunoscut la un eveniment și îl inviți să aleagă o zi și o oră atunci respectă-i propunerea și nu încerca să o negociezi. Dacă este important să comunici cu el în privat, atunci adaptează-te condițiilor lui, dacă acceptă să vă vedeți.

5. Să vii fără discurs pregătit

Dacă ești la evenimentul de networking cu cun scop clar și știi că ai probleme cu discurul în public, pregătește-te din timp. Formulează-ți prezentarea serviciilor sau a ideii de business din timp ca să o spui în cât mai puține cuvinte și să te asiguri că va fi înțeleasă.

6. Să nu personalizezi mesajele de pe LinkedIn

În special când încerci să adaugi în lista de conexiuni o persoană care nu te cunoaște sau probabil nu te mai ține minte de la evenimentul de networking este important să scrii în mesajul pe care îl trimiți împreună cu cererea unde v-ați cunoscut și de ce îl adaugi.

7. Să nu faci follow-up

După eveniment, dar nu mai târziu de 24 de ore, trimite un e-mail de follow up, sau un mesaj pe LinkedIn în care îi spui persoanei că te bucuri că v-ați cunoscut și că speri ca pe viitor să mai discutați la evenimente similare sau poate la o întâlnire de business.

8. Să nu oferi ajutor și/sau asistență

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face la o ședință de networking este să îți oferi ajutorul persoanelor pe care le cunoști, înainte de a-l cere la rândul tău. Fii disponibil.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •