Ce înseamnă să vinzi o companie pe care ai construit-o brandului Google? Sam Schillace împreună cu partenerul său de afaceri au vândut în 2006 Upstartle.
Din Upstartle a luat naștere Writely, un procesor de texte word pentru browsere, care a stat ulterior la baza Google Docs.
Întreaga experiență de a renunța la produsul creat și de a-l vinde unei companii de dimensiunea Google a fost descrisă de Schiller drept „intensă. amuzantă. grea. înspăimântătoare. uneori frustrantă”.
Perioada de pregătire a vânzării și de preluare de către Sam Schillace a companiei construite a fost copleșitoare. Au venit la Google într-o echipă de patru oameni. Au fost nevoiți să învețe 12 tehnologii diferite de la Google, au avut întâlniri cu zeci de oameni, au avut de stabilit multe agende.
„A fost ca și cum ai trece de la a face vaporașe de hârtie, până la a ți se da instrumentele necesare pentru a construi o armată”, explică Schillace.
Povestea Writely a apărut la suprafață prin intermediului site-ului de întrebări și răspunsuri Quora. Schiller a răspuns pe platforma la întrebarea „ce înseamnă să ajungi să vinzi o companie către Google”. Răspunsul, însă, potrivit Financial Times, nu conține ideea de bani.
Potrivit celor de la FT, acest lucru pare să fie o tendință a antreprenorilor din lumea tehnologiei de a nu vorbi despre bani atunci când vine vorba de un business. Vorbesc în schimb despre provocările ce îi așteaptă, de a aduce inovații care să simplifice viețile oamenilor.
Clayton Christensen, profesor la Universitatea Harvard este de părere că se pierde din esenția modelului capitalist. Dincolo de inovație, de aspectul financiar, trebuie luat în considerare și latura umană. Orice inovație, orice produs nou, poate duce la crearea de locuri de muncă noi, ceea ce înseamnă că și modul în care se fac ulterior investițiile are o importanță majoră.
Cei de la Financial Times, prin urmare, îi sfătuiesc pe antreprenori să fie atenți nu numai cum pot face lucrurile mai eficiente în așa fel încât investițiile să fie recuperate rapid, ci și la modul în pot fi folosiți banii pentru a crea noi companii și noi locuri de muncă.