Cultura prezentului – un nou trend în social media

Cultura prezentului - un nou trend în social media

Numărul rețelelor de socializare care pun accentul mai mult pe imagine decât pe text începe să crească, mai ales odată cu dezvoltarea conceptului de „micro-video sharing”.

În urmă cu doar câțiva ani, oamenii de întrebau dacă cele 140 de caractere limită impuse de Twitter ne vor permite să ne exprimăm cu adevărat. Acum, noul trend este acela de a aduce pe site-uri tot mai multă imagine.

Acest trend, spun specialiștii, potrivit thewallblog.co.uk, este un rezultat al sinergiei între social media și smartphone-uri.  Continua creștere a sofisticării telefoanelor „deștepte” și intrarea în cotidian a utilizării de social media înseamnă, practic, că acum ne folosim smartphone-urile pentru a ne transmite emoțiile. Vorbim, astfel, de o tranformare a comunicării.

„Comunicarea prezentului”  pune accentual pe imagine. Oamenii sunt din ce în ce mai înclinați spre a împărtăși fotografii cu rapiditate. Imediatul devine acum un criteriu după care site-urile ajug să fie apreciate.

Anul acesta Instagram a introdus și opțiunea video prin care putem urca scurte filmulețe de maxim 15 secunde. Similar, Vine permite utilizatorilor să pună clipuri de maxim șase secunde.

Astfel, utilizatorii se pot exprima și mai ușor, fără a mai avea nevoie de text. Pot fi spontani și extreme de rapizi în transmiterea de mesaje. Evoluția către site-urile care pun accentul pe imagine va fi una importantă și anul viitor. Pentru site-urile de socializare, succesul va fi clar garantat de măsura în care ei le pot oferi noii generații rapiditate în comunicare.