Diferența dintre brand și reputație

brand versus reputatie

Brandul și reputația sunt legate între ele, dar nu sunt sinonime. Vorbim adesea despre a le avea pe ambele, dar niciuna nu există fizic și probabil de aceea sunt mai mereu confundate într-o măsură sau alta. Într-adevăr, cele două au abordări și obiective comune, ambele sunt construite prin comunicare și au ca unul dintre scopuri îmbunătățirea modului în care emițătorul este perceput de receptor, dar rămân diferite, scrie Branding Strategy Insider.

Brand vs. reputație

Brandul este un potențator, el motivează cumpărătorii să plătească mai mult pentru produsele companiei tale și să revină la tine. Reputația este suma tuturor informațiilor despre tine, un fel de ”cazier” al companiei tale, un cumul de acțiuni și declarații pe care le-ai făcut până atunci și ce au generat ele. În timp ce brandul îl dezvolți pentru a-ți crește veniturile, reputația o consolidezi pentru a câștiga încredere și credibilitate. Brandul este centrat pe client, reputația pe companie. Brandul este proactiv, reputația este defensivă. Brandul este despre relevanță și diferențiere, iar reputația despre legitimitate. Ambele sunt importante și scăderea importanței uneia o afectează direct pe cealaltă.

În mod ideal, un brand se construiește pe fondul unei reputații solide pentru că, având deja credibilitate și consistență atragi clienți, investitori, parteneri și atenția presei mai simplu, elemente de care ai nevoie pentru a contura un brand.

Pericolul de a te concentra pe una în detrimentul celeilalte, sau să ignori una dintre el cu totul este real. ele se suțin una pe cealaltă și în același timp nu pot exista una fără cealaltă. Poți de exemplu să fii prezent în piață și să ai awareness, dar nu ești neapărat plăcut sau oamenii nu au încredere în tine. Sau poți fi cel mai plăcut și apreciat într-un cerc foarte restrâns. În ambele cazuri, brandul este insuficient dezvoltat pentru a contribui rela la profit și creșterea businessului.

Mulți manageri seniori se concentrează pe reputație pentru că aceasta are un impact direct asupra modului în care oamenii vorbesc despre organizația pe care o conduc, implicit este un subiect care contează pentru ei din punct de vedere profesional. Nimeni nu își dorește să lucreze într-un loc cu reputație îndoielnică. Dar pentru că nu percep brandul ca pe o parte din responsabilitățile lor zilnice, îl privesc simplist.

Oamenii de marketing încearcă să schimbe punctul de vedere al managerilor, cum că brandul este o impresie a clienților cu privire la companie și să îi convingă de faptul că brandul este o expresie directă a strategiei și a planurilor acesteia. De ce? Pentru că stabilizarea și consolidarea brandului este respnsabilitatea tuturor liderilor companiei. Reputația nu trebuie poziționată, în același timp, ca treaba ”marketingului” (cum vorbesc oamenii despre noi), ci mai mult ca recunoaștere, adică pentru ce este cunoscută și respectată organizația.

Ca acest lucru să se întâmple, departamentele de marketing și de comunicare corporate ar trebui să petreacă mai puțin timp delimitând responsabilitățile fiecăruia și mai mult aliniindu-și strategiile și aducându-i la masă și pe manageri.

Hill + Knowlton propun un proces în patru pași pentru a atinge acest obiectiv:

1.    Identificare atriutelor cheie pentru brand

2.    Identificarea atributelor cheie pentru reputație

3.    Identificarea persoanelor cheie

4.    Dezbaterea alături de aceștia a potențialelor amenințări la adresa brandului, respectiv reputației

5.    Stabilirea clară a modului în care brandul are impact asupra reputației și invers pentru a maximiza procesele în direcția unei creșteri.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •