Ești femeie? Dove crede că ești ignorantă

Dove Real Beauty

Campania Dove care promovează „frumusețea adevărată” a atins un nou nivel al manipulării. În lupta pentru publicitate virală, brand-ul Unilever a creat un video în care demonstrează cât de goală de substanță este cu adevărat această campanie.

Video-ul prezintă un experiment social la care iau parte mai multe femei. Față de alte video-uri din campania Dove, ultimul este cât se poate de explicit în ceea ce privește obiectivul real al campaniei pentru „frumusețe adevărată”.

Participantele la studiu trebuie să poarte plasturele de frumusețe RB-X. După ce-și lipesc plasturele, femeile încep să primească complimente, se văd mai frumoase, au mai multă încredere în el și sunt mai sociabile.

Citește și McDonald’s a creat prima reclamă digitală complet interactivă din lume

La sfârșitul experimentului aflăm că, de fapt, plasturele de frumusețe nu este decât un simplu plasture – acel plasture no name pe care îl ai în casă și pe care îl folosești atunci când te alegi cu o rană de mici dimensiuni – care nu conține nimic pentru înfumusețare. Se lasă cu plânsete și cu sughițuri… Dar, în loc să fie enervate de gluma pe care Dove a făcut-o pe seama lor și cum au fost luate drept ignorante, ele se alintă! Dove a salvat din noua situația!

Problema este, de fapt, următoarea: în reclamele Dove, femeile sunt tratate ca niște ignorante sau, în cel mai bun caz, ca niște adolescente imature. În percepția Dove, femeile mature sunt, de obicei, obsedate de felul în care arată și recunoașterea defectelor este similară cu a se simți hidoase și vrednice de milă. Întotdeauna, Dove a proiectat o atitudine adolescentină în rândul adulților astfel încât Dove a fost mereu produsul salvator.

Citește și Campanie HP – Cum să promovezi un produs în ritmuri create de utilizatori

Pe Internet a apărut și o parodie la filmul Dove. Trei femei participă la un studiu, sunt întrebate cum se văd și răspunsurile sunt extrem de normale și mature: prima spune că este mulțumită de cum arată, a două că există loc și de mai bine, dar că este okay, iar cea de-a treia spune că are zile mai bune și zile mai proaste.

Femeile sunt lăsate singure în cameră și li se spune că se pot uita în oglindă. În momentul în care se uită în oglindă, în loc să se vadă pe ele, văd un om costumat în gorilă.

Citește și VIDEO – British Airways, o campanie inedită de promovare a zborurilor

„Te uiți în oglindă și ceea ce vezi este un animal dezgustător de la zoo.” – se aude vocea celei care conduce interviurile. Dar niciuna dintre femei nu se lasă prostită. Evident, se simt insultate și revoltate, dar se comportă ca niște femei adevărate. Iar această atudine a lor face ca Dove să pară un brand disperat și odios.

Sursă: Bloomberg

  •  
  •  
  •  
  •  
  •