Harvard Business Review: Un profit foarte mare dăunează grav afacerii

În trecut, profitul era instrumentul principal de măsurare a succesului unei afaceri. Astăzi însă, profitul a devenit o capcană pentru companii și manageri care nu sunt capabili să se adapteze la noi situații și să-și schimbe obiectivele.

Companiile axate pe profit se concentrează pe eficiență și reducerea costurilor și pot rata oportunități noi, susțin specialiștii Harvard Business Review, care oferă ca exemplu companiile Microsoft și Amazon.

Contrastul între cele două este evident: Amazon preferă pariurile riscante, precum un antreprenor, în timp ce Microsoft rămâne adepta ”stoarcerii” de profit din tehnologii și produse lansate cu ceva timp în urmă.

Citește și: Tendințe în 2015: ce investiții sunt cele mai profitabile?

Reinvestiție versus redistribuire

Potrivit HBR, Amazon preferă să reinvestească profitul decât să îl redistribuie acționarilor. Compania își cheltuie profitul pe crearea și extinderea de noi produse (telefoane mobile, tablete) și pe îmbunătățirea experienței clientului.

Acest lucru poate fi foarte greu de realizat atunci când profitabilitatea ocupă un rol important în strategia de management, așa cum este cazul Microsoft. Și în această constă „capcana”: succesul unei companii în generarea de profit mare poate împiedica investițiile în inovațiile de care aceasta are nevoie, se notează în articolul HBR.

Citește și: Noa Mintz, antreprenoare la numai 15 ani: 74 de angajate și 500.000 dolari profit/an

De partea cealaltă, în timp ce reprezentanții Microsoft se concentrau pe o nouă versiune de Windows („Longhorn”) pentru a consolida linia de produse de bază a Microsoft, aceștia au ratat oportunități mari în căutare web, social media și telefoane.

”Microsoft pare să devină un business rigid și are dificultăți cu unele fuziuni și achiziții”, au notat autorii.

(Foto: Tax Credits/www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •