Inteligența emoțională, instrument al succesului

Prima asociație a Operatorilor Economici Autorizați din România

Ați fost vreodată în situația în care nu ați reușit să îl faceți pe un coleg să vă ofere anumite informații în forma de care aveați nevoie? Poate trimiteati chiar și fișierul în care să fie introduse datele necesare, însă persoana respectivă nu era de acord cu cererea, cu forma raportului, cu necesitatea lui. Și, da, cerința putea să fie de fapt foarte simplă. Doar că, cel care trebuia să o satisfacă nu era familiarizat cu forma de prezentare.

Howard Gardner a scris cartea Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences  în care explică faptul că oamenii nu posedă un singur tip de inteligență, ci multiple feluri și fiecare cu o combinație specifică lor.

În referința anterioară, necooperarea este efectul faptului că cel care cerea să îi fie redate informațiile într-o formă creativă, ce avea sens pentru el, nu reușea să comunice către un om cu alt tip de gândire, mult mai rațională și logică.

Pasiunea, înainte de orice

Și exemplul poate fi extrapolat la nivel de business: cum pot acestea să ofere clienților ceea ce vor și în ce formă au nevoie? A oferi consumatorilor ceea ce cred că au nevoie se poate face cu ajutorul inteligenței emoționale. Așadar, care este formula de a face bani și a satisface toate părțile implicate într-o afacere folosind acest tip de gândire?

  1. Identificarea unei audiențe principale care este suficient de cuprinzătoare, însă destul de nișată pentru a se găsi clienții potriviți.
  2. Cunoaște-ți publicul țintă și identifică ce îi motivează, deranjează, ce își doresc cel mai mult.
  3. Prezintă o soluție ce diferențiază business-ul de cel al competiției. Găsește o alternativă îndrăzneață care funcționează.
  4. Ieși în calea clienților oferindu-le ceea ce vor, când vor. Punct. Este esența vânzărilor în orice domeniu, atâta timp cât poți asigura acest lucru.
  5. Concentrează-te pe felul de a fi al consumatorului. Nu trebuie să îți pese de cum vrei tu să faci lucrurile, ci cum ele îl mulțumesc pe client și îi sunt potrivite.

Formula secretă pentru un business de succes este ca acesta să fie construit cu pasiune, să ofere soluții eficiente, să aibă un format atrăgător astfel încât consumatorii să fie pasionați în legătură cu produsele sau serviciile oferite.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •