SEO a murit. Antreprenorii aleg OAO

SEO a murit. Antreprenorii aleg OAO

Google are acum un nou algoritm pentru motorul său de căutare denumit Hummingbird. În aceste condiții, specialiștii sunt de părere că strategiile de SEO (search engine optimizer) vor fi înlocuite de OAO (online audience optimization),  informează Inc.com.

Ce este important de știut despre OAO?

Un celebru copywrighter, Eugene Schwartz, spunea „O oră pe zi citește. Citește absolut orice. Citește absolut orice te interesează. Citește, citește. Vei afla lucruri despre publicul țintă, despre limbajul pe care îl folosesc”.

În cadrul unei strategii de tip OAO trebuie să îți cunoști foarte bine consumatorii, limbajul lor, ce îi amuză, ce nu le place. Astfel, le poți oferi conținutul potrivit care să corespundă curiozităților, nevoilor lor.

Transformă această preocupare pentru nevoile consumatorilor în acțiuni

Totul funcționează ca în familie. Îți pasă de ceea ce vor membrii familiei? Faci pentru ei lucruri care să le satisfacă dorințele? La fel este și în cazul consumatorilor.

Potrivit mediashepherd.com există șapte elemente de care trebuie să ținem cont atunci când încercăm să implementăm o strategie de OAO:

  • Concentrează-te pe brand – Creează o misiune clară a brandului, iar cuvintele, frazele pe care le folosești în prezentarea companiei trebuie să aibă o relevanță dublă: pentru cel care caută produsul și pentru produs.
  • Fii consistent – Offline și online trebuie să fii consistent. Ceea ce exprimi în print trebuie să se reflecte și online. Trebuie să ai grijă și la gestionarea dualităților pentru că publicul țintă online s-ar putea să nu fie același cu cel offline.
  • Fii prezent pe rețelele de socializare Google Plus, Facebook, Twitter, YouTube și Pinterest.
  • Concentrează-te pe publicul țintă – Scopul nu ar trebui să fie să aduci cât mai mulți oameni pe site-ul tău, ci să faci în așa fel încât să aduci oameni care fac parte din publicul tău țintă. Creșterea traficului pe site este irelevantă dacă utilizatorii nu vor rămâne pe site sau nu se vor întoarce pe el.
  • Încurajează participarea  – Folosește-te de concursuri, jocuri teste, sondaje pentru a încuraja utilizatorii să stea mai mult timp pe site-ul tău.
  • Ținte cont de o strategie pentru dispozitivele mobile – Mare parte a utilizatorilor folosesc dispozitivele mobile pentru a accesa un site, prin urmare, site-ul tău ar trebui să fie optimizat atât pentru desktop cât și pentru varianta mobile.
  • Densitatea cuvintelor cheie nu mai este atât de importantă – În noua strategie, este important să ai câteva cuvinte cheie în titluri și subtitluri, De asemenea, nici tag-urile nu mai sunt atât de relevante pentru Google. Descrierea metatag rămâne, însă, extrem de importantă.