Starbucks – o nouă strategie de monetizare a rețelei Wi-Fi

Starbucks - o nouă strategie de monetizare a rețelei Wi-Fi

Starbucks este unul dintre cei mai mari furnizor de Wi-Fi gratuit din Statele Unite ale Americii. Cu 11.000 de magazine în întreaga țară, compania a creat propriul portal, dar și un site de știri pentru cei care se conectează la rețeaua lor, informează forbes.com.

Starbucks  - o nouă strategie de monetizare a rețelei Wi-Fi

Recent, însă, Starbuck a decis să aducă o strategie nouă de a monetiza Wi-Fi-ul. Atunci când le este accesată rețeaua, se declanșează o reclamă care nu duce direct către portalul brandului. Utilizatorul are, astfel, de ale între două opțiuni, una mult mai vizibilă care va îndemna utilizatorii să mai rămână pe reclamă și una mai puțin vizibilă care duce direct către portalul Starbucks.

Unii clienți consideră că aceasta este o formă de manipulare a utilizatorilor, dar, spun specialiștii este cumva prețul pe care îl plătesc clienții brandului pentru servicii de internet gratuite.

În plus, spun ei, strategia folosită de Starbucks este până la urmă una corectă, întrucât oferă, totuși, pentru clienți, opțiunea de a sări sau nu peste reclamă.

Pentru marketeri, acesta este un exemplu de cum se pot obține bani pornind de la un serviciu gratuit. Potrivit specialiștilor, o astfel de variantă poate aduce mai multe clickuri către reclamă care este extrem de vizibil marcată.