Studiu: Retailerii din Europa răspund cu întârziere clienţilor online

35 de angajați ai Siveco România au devenit acționari ai companiei

Un nou studiu UPS evidențiază provocările retailerilor din Europa în procesul de adaptare a operațiunilor la consumatorii digitali. Studiul UPS Pulse of the Omni-channel Retailer subliniază importanța inovației atât în menținerea unei cote de piață stabile, cât și în favorizarea creșterii acesteia, într-o piață retail în plină dezvoltare la nivel mondial și dominată de jucători cu afaceri transfrontaliere.

„Consumatorii explorează multiple canale de vânzare online și tradiționale și le vor utiliza pe cele care satisfac cel mai bine nevoile lor”, spune Carrie Royle, retail marketing manager, UPS Europa.  De asemenea, folosesc rețelele sociale pentru a compara și evalua ofertele. Cu soluțiile de transport maritim, UPS sprijină retailerii să își dezvolte afacerile și în procesul de a crește satisfacția cumpărătorului online final.

Experți în logistică reprezentând peste 700 de companii din retail au participat la acest studiu, la începutul acestui an. Retailerii din Europa au planuri precise de investiții și restructurare, pentru a ține pasul cu principalii competitori. Peste 30% dintre directorii executivi au spus că se confruntă cu provocări mari în ceea ce privește investițiile în IT, organizarea logistică, înțelegerea comportamentului consumatorilor și instruirea managementului pentru a derula operațiuni prin intermediul tuturor canalelor de vânzare.

Pornind de la faptul că retailerii își ajustează distribuția în funcție de consumatorii care cumpără frecvent online, cunoscuți și sub denumirea de „flex shoppers”, este important să se concentreze asupra a trei zone cheie: magazinele fizice, epuizarea stocurilor și retururile transfrontaliere.