Zuckerberg investește în realitatea virtuală – De ce a cumpărat Facebook startup-ul Oculus Rift

Zuckerberg considera ca achizitionarea Oculus Rift inseamna pasul Facebook catre a dezvolta economia cunoasterii, o investitie in viitorul computing-ului.

Facebook a decis să achiziționeze Oculus VR, un startup care a creat Oculus Rift, o cască dedicată realității virtuale.

Pentru proiectul Oculus Rift, Facebook a plătit două miliarde de dolari.

CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg și-a motivat decizia de a achiziționa compania creatoare a Oculus Rift: „Vrem să construim în mod strategic următoarea platformă după cea mobile”.

Practic, Zuckerberg consideră că achiziționarea Oculus Rift înseamnă pasul pe care Facebook îl face pentru a dezvolta ceea ce se numește economia cunoașterii, o investiție în viitorul computing-ului.

Casca Oculus Rift este disponibilă pentru teste încă din martie 2013. A fost folosită de probă în principal pentru jocuri video.

Facebook vede, însă, în Oculus Rift ceva mai mult.

„Realitatea virtuală și augmentată va deveni parte din viața de zi cu zi a oamenilor”, este de părere Zuckerberg.

Investiția în Oculus Rift este una profitabilă, din punct de vedere al fondatorului Facebook, mai ales pentru că realizarea unei căști destinate realității virtuale  presupune costuri de producție foarte mici.

Mulți sunt de părere că decizia Facebook de a prelua Oculus Rift nu este tocmai una potrivită. Specialiștii se tem că rețeaua de socializare ar putea deveni un obstacol pentru compania creatoare a căștilor în ceea ce privește creativitatea. În condițiile în care Facebook este interesată de cifre, și nu în ceea ce înseamnă produsul, pe termen lung, preluarea Oculus Rift ar putea fi o greșeală.

Facebook se află într-o perioadă a investițiilor, în toate domeniile. Luna trecută rețeaua de socializare a achiziționat aplicația WhatsApp.

Sursă: technologyreview.com

Citește și Facebook a decis să cumpere WhatsApp. Află pentru ce sumă

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •