Vei fi surprins de numărul clienților pe care îi întâlnesc care nu știu absolut nimic despre trecutul partenerului de afaceri, despre abordarea lor sau despre viziunea asupra parteneriatului. Se grăbesc să intre în relație atât de repede, încât nu cunosc lucruri fundamentale despre partenerul lor de afaceri.
Iată câteva aspecte pe care trebuie să le iei în considerare înainte de a semna un parteneriat:
Evident, trebuie să intri în afaceri doar cu oameni în care ai încredere. Verifică înainte de a te asocia cu cineva, vorbiți despre cele mai grave scenarii și ia în considerare eventualele probleme și cum le veți manageria. Citește și înțelege documentele de parteneriat înainte de a le semna. Un avocat ar putea să te ajute în acest sens, însă în cele din urmă tu și partenerul tău de afaceri trebuie să vă asumați responsabilitatea acordului și să înțelegeți modul în care vă veți conduce afacerea.
Rolul partenerului în semnarea autorizațiilor- înțelege foarte clar ce documente sunt autorizați partenerii tăi să semneze în numele companiei.
Obligațiile și responsabilitățile fiecărui partener- ar trebui să existe o descriere clară a responsabilităților și a obligațiilor fiecărui partener, astfel încât fiecare să știe la ce să se aștepte de la celălalt. În plus, ar trebui să existe consecințe predeterminate pentru cei care nu îndeplinesc sarcinile, scrie entrepreneur.com
Contribuții de capital
Ce cantitate de timp, bani și active are fiecare partener? Asta include contribuțiile inițiale și suplimentare care ar fi necesare pentru a continua afaccerea pe viitor.
Dreepturile la distribuții, profituri, compensații și pierderi- orice drepturi ale partenerilor de a primi distribuții trebuie să fie clare și specific stipulate în acordul de parteneriat.
Cerințe de vot unanim
Ce evenimente sau decizii vor necesita un vot unanim al partenerilor de afaceri? E esențial ca tu și partenerul de afaceri să decideți această procedură de la început.
Strategia de dizolvare sau ieșire
acordul de parteneriat ar trebui să indice parcursul afacerii în cazul unei dizolvări sau sepărari. E posibil ca modelul și conceptul de afaceri să nu poată răspundă la această întrebare. Dar de exemplu, într-o afacere imobiliară este important să aveți o cronologie și eventualele evenimente care să declanșeze vânzarea proprietății dacă unul dintre parteneri decidă să plece din parteneriat. Sau dacă partenerul tău de afaceri moare, divorțează sau dă faliment? Ori dacă vrea să se pensioneze?
Dispoziția de expulzare
Cercetează cu atenție această dispoziție. Dacă partenerul tău este forțat să renunțe la afacere cum veți proceda? Apelează la un avocat care să îți răspundă la toate întrebările și cel mai important citește cu atenție toate documentele înainte să le semnezi.
Sursă foto: Unsplash