10 lecții de business pe care le putem învăța din Pretty Woman

În mult îndrăgitul film, Pretty Woman, Julia Roberts, alias Vivian Ward, ne dezvăluie 10 lecții de business care se aplică lumea afacerilor de azi și de mâine, conform mybusiness.com.au

În momentul în care veți revedea filmul din perspectiva unui om de afaceri, veți observa că sunt o mulțime de situații care se regăsesc în mediul de business actual. Iată zece dintre ele:

1. Este, în fond, o lume a bărbaților

De-a lungul filmului, constatăm influența și puterea pe care bărbații o au în business și cum acest statut le conferă numeroase privilegii și avantaje la nivel social. Nu condamnăm faptul că bărbații dețin puterea, atâta timp cât au muncit din greu pentru ea. Vrem să atragem atenția însă că, în mediul de business, ei sunt, de cele mai multe ori, privilegiați.

2. Eticheta este importantă și mereu va conta

Revedeți scena în care Vivian încearcă să învețe cum să folosească tacâmurile în seara când este invitată la simandicoasa cină de către Richard Gere, alias bogatul  Edward Lewis. Eticheta este importantă deoarece oamenii te categorisesc rapid în funcție de felul în care te îmbraci, vorbești și acționezi. Manierele dovedesc faptul că provii dintr-o anumită clasă socială, că ai avut parte de o educație aleasă, iar aceste calități îți conferă dreptul de a fi acceptat și privit de la egal la egal de așa-zisa lume bună, cum e în cazul Vivianei.

3. Imaginea este totul

Această sintagmă nu mai surprinde pe nimeni. Prima impresie este definitorie pentru mulți dintre noi. Înainte de a se transforma într-o lady, Vivian nu era respectată de nimeni. În fiecare magazin în care a intrat, prezența ei a fost ignorată. Din momentul în care s-a îmbrăcat în haine scumpe și a afișat o anumită atitudine, Vivian a fost tratată cu respect oriunde.

4. Tratează pe oricine cu respect

Indiferent de felul în care se prezintă o persoană, arată-i respect și nu-i pune rapid o etichetă. Niciodată nu știi cine se poate ascunde în spatele unui costum ponosit. În cazul lui Vivian, vânzătoarele au catalogat-o după hainele pe care le purta și după comportament, considerând că nu este o clientă care să le aducă bani. Drept urmare, au ignorat-o. În momentul în care Vivian se întoarce în magazin cu mâinile  pline de cumpărături, vânzătoarele o întâmpină serviabile, cu un zâmbet larg pe față. Vivian le cere socoteală pentru atitudinea pe care au avut-o în ziua precedentă. Acestea își motivează lipsa de reacție spunând că lucrează pe comision și că n-au văzut în ea o clientă care le-ar putea face vânzare. Vivian le răspunde: „Mare greșeală. Uriașă. Și acum mă scuzați, trebuie să merg la cumpărături.”