Internet & Mobile World 2013 – Care sunt ultimele tendințe în aplicațiile și soluțiile pentru business

Internet&Mobile World 2013 - Care sunt ultimele tendințe în aplicațiile și soluțiile pentru business

Aplicațiile pentru zona de business vor arată în viitor ca și acelea personale, fenomenul fiind cunoscut sub numele de „application consumerization” și va crește tot mai mult necesitatea ca oamenii de afaceri să fie conectați în permanență la aplicațiile enterprise prin intermediul versiunilor mobile.

Pe de o parte, în zonă comunicării, social media căpăta din ce în ce mai mult teren, indiferent de dimensiunea companiei și tinde să devină principalul canal de comunicare cu clientul final. Pe de altă parte, în zonă eficientizării, există o migrare clară a companiilor către cloud, soluție performantă pentru optimizarea costurilor. Acestea sunt doar câteva dintre tendințele enumerate de șefii mai multor companii din domeniu, ce vor fi prezente în zonă expoziționala a Internet & Mobile World 2013 (IMWorld 2013), eveniment ce va avea loc între 9 și 10 octombrie la Romexpo București.

Oficialii Stefanini, care vor anunța la IMWorld 2013 o serie întreagă de noutăți, printre care se număra parteneriatul strategic cu Kony – companie americană, care furnizează o platformă integrată pentru dezvoltare de aplicații mobile, precum și lansarea unui centru dedicate de consultanță SAP în România, vorbesc despre «application consumerization», respectiv despre a€œasteptarea utilizatorilor că aplicațiile enterprise să aibă acealasi look& feel precum aplicațiile utilizate în scop personal”. Mai mult, ei cred că soluțiile de business intelligence și planificare sunt indispensabile, indiferent de domeniul de activitate și consideră că nevoile de business pe care piață românească încă nu le-a acoperit și pentru care operatorii vor primi cereri în viitor sunt legate de zonă de post sales intelligence.  a€œEstimam, de asemenea, o cerere importantă pentru soluțiile custom (CRM foarte adaptat), întrucât arhitectură internă de aplicații devine din ce în ce mai sofisticată și în situații punctuale aceste soluții vor fi mult mai ușor de integrat decât soluțiile standard”, mai explică reprezentanții Stefanini.

La capitolul soluții de business, cei de la 2 parale spun că performance marketingul este a€œun concept care câștiga teren foarte rapid”. a€œIntegrarea mai multor canale de comunicare în primul rând din punctul de vedere al măsurării costurilor implicate (cost pe vânzare, pe rezultat/conversie, pe click) face din performance marketing vedetă bugetelor pentru următorii ani”, explică responsabilii în cauza.

Cei de la Agilio consideră că una din tendințele actuale, căreia și businessul va trebui să-i facă față este migrarea lumii virtuale spre o prezență tot mai mare pe dispozitivele mobile, acestea din urmă ajungând într-un final să poată înlocui PC-ul aproape în totalitate. Mai mult, ei spun că la nivelul soluțiilor pentru business, companiile ar trebui să fie interesate și mai mult de investițiile în servicii de securitate.

Vorbind despre soluțiile care pot ușura viața companiilor, cei de la Mail Agent spun că tendințele actuale sunt de automatizare și de reducere a costurilor de marketing, dar, mai ales, merg spre a elimină ideea de marketing liniar și de a trece la marketingul interactiv.

La rândul lor, reprezentanții Qualysoft spun că, în contextul actual, companiile încep să înțeleagă faptul că optimizarea felului în care operează necesită abordări mai sofisticate decât simplele reduceri de costuri.

„€œTendințele de automatizare a proceselor de afaceri au început să genereze o serie întreagă de noi specificații din partea clienților, specificații cărora numai furnizorii specializați le pot răspunde în mod suficient de cuprinzător. În acest moment, necesitățile de business se referă la optimizarea proceselor interne care să aibă că rezultat reducerea costurilor de operare”, completează ei.

Mai departe, oficialii Renovatio IT ar paria pe cloud și pe aplicații care să filtreze informațiile esențiale de cele neesențiale. a€œSuntem de părere că în lipsă unor astfel de soluții, oamenii de afaceri și nu numai nu vor mai face față multitudinii de informație cu care sunt bombardați zilnic pe toate planurile, iar eficientă și productivitatea vor scădea considerabil”, explică responsabilii companiei citate.

Oficialii S&T cred că tendințele în piață de business actuală consolidează orientarea spre client și duc către soluții de mobilitate multiplatforma, capabile să acționeze independent de soluțiile de business (ERP, aplicații bancare, de asigurări, etc), ”cu accent atât pe excelentă operațională, cât și pe zonă de satisfacere a clientilor”.

La rândul lor, reprezentanții Safe Tech estimează că tot mai multe companii vor conștientiza nevoia de securitate în cadrul produselor software și a sistemelor informatice.

O analiză amănunțită a tendințelor fac cei de la Telcor, care observă orientarea pieței către tranzacții financiare de pe terminalele mobile, creșterea cererii pentru aplicații mobile și site-uri optimizate pentru accesul de pe telefoanele mobile, presiunea pentru cresteres nivelului calitativ al serviciilor SMS din partea partenerilor, precum și apariția primelor full MVNO pe piață.

„€œDe câțiva ani, lumea pe care o știm este într-un moment de cotitura, un salt tehnologic major, cu profunde implicații în modul în care societatea funcționează, în modul în care companiile își conduc business-ul și în modul în care consumatorul final compară, alege și cumpără. Societatea românească se aliniază și ea la aceste trenduri și Internet & Mobile World este cel mai bun loc în care profesioniștii IT, marketerii și decidenții de business se pot conecta la noile tendințe.” spune Cristian Hossu, inițiatorul Internet & Mobile World.

Accesul la IMWorld se face pe bază de înregistrare prealabilă, iar bilețele pot fi procurate online până pe data de 8 octombrie 2013, accesând site-ul oficial: ->>

Conferința și expoziția IMWorld au loc pentru al doilea an consecutiv și sunt organizate de Universum Events, care este, de asemenea, și organizatorul „Innovation Summit”, primul eveniment dedicat în exclusivitate inovației în business din România. La această a două ediție sunt așteptați 5.000 de vizitatori și și-au anunțat deja participarea peste 100 de speaker din care 25 internaționali și 130 de companii furnizoare de soluții din domeniile digital, mobile și software.