Major Companies in Romania 2012

În cadrul unui eveniment dedicat inovaţiei, Doingbusiness.ro şi EY România au lansat astăzi, 14 noiembrie 2013, catalogul „Major Companies in Romania 2012”.

Prima parte a zilei a revenit discuţiilor despre rolul şi şansele inovaţiei în relansarea creşterii economice. Şi-au expus opiniile şi, mai ales, experienţele legate de impunerea inovaţiei ca motor al dezvoltării câţiva dintre managerii de top ai unor companii reprezentative din peisajul economic românesc. A reieşit astfel că fără o atitudine deschisă către nou, fără asumarea potenţialului de risc existent în orice modificare de paradigmă, şansele să aibă loc schimbarea în bine a trendului rămân foarte mici. Schimbare către nou pe care trebuie să şi-o asume deopotrivă companiile şi consumatorii.

În ceea ce priveşte topul „Major Companies in Romania 2012”, EY a luat în considerare un mix de indicatori prin care s-au analizat rezultatele raportate de companii la sfârşitul anului 2012, conform datelor de la Registrul Comerţului. Metodologia de analiză folosită cuprinde clasamentul celor mai importante şi performante companii ale economiei româneşti din anul 2012.

Pe primul loc în rândul companiilor cu cifra de afaceri anuală de peste 2,5 miliarde lei se află OMV Petrom Marketing SRL. În categoria firmelor cu o cifră de afaceri între 1 şi 2,5 miliarde lei, Arctic SA este lider, iar în topul celor cu cifra de afeceri sub 1 miliard de lei conduce Henkel România SRL.

Pe lângă dezvoltarea metodologiei, EY România a realizat descrierile a 18 sectoare ale economiei româneşti (de la media şi publicitate până la agricultură, construcţii sau energie), pentru a scoate în evidenţă provocările cu care se confruntă jucătorii din piaţă în funcţie de industria în care activează, dar şi oportunităţile şi tendinţele pozitive ale industriilor respective.

„În anii financiari 2012 şi 2013, cele mai agile companii din România au depăşit condiţiile limitative ale situaţiei generale din economie. Printre strategiile de business alese au continuat să se regăsească reducerea costurilor şi eficientizarea operaţională, iar mulţi jucători au recurs la inovaţie pentru a atinge excelenţă în businessul lor. Dar liderii fiecărui sector au ieşit în evidenţă prin spiritul antreprenorial remarcabil, indiferent dacă vorbim despre afaceri de familie, companii private sau corporaţii,” a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România şi Republica Moldova.

Vă prezentăm în continuare câteva cifre relevante din topul „Major Companies in Romania 2012”:

  • 364,77 miliarde lei reprezintă valoarea totală a activelor din sistemul bancar românesc;
  • Cu 2,3% a scăzut piaţa produselor chimice în 2012 şi 22% dintre producătorii sau distribuitorii din acest domeniu, activi la sfârşitul lui 2011, şi-au închis afacerile;
  • Piaţa locală de media pentru 2013 a fost estimată la valoarea de 295 milioane euro, online-ul fiind singurul canal în creştere (+21%);
  • Producţia agricolă a scăzut cu 16% în 2012, iar cea de cereale cu 39,1%;
  • România este al 13-lea mare exportator mondial de mobilă;
  • 79 milioane de euro reprezintă volumul total de tranzacţii imobiliare în prima jumătate a lui 2013;
  • Producţia de fier şi oţel a scăzut la jumătate, de la 10,2 milioane tone în 2007, la 5,1 milioane tone în 2012.