15 cărți care i-au inspirat pe mulți directori de succes

15 cărți care i-au inspirat pe acești directori de succes

Indiferent dacă mai citești cărți în formatul clasic sau folosești un audio book sau e-book, o carte bună poate să îți ocupe timpul într-un mod plăcut, să te relaxeze sau chiar să te inspire. Iată câteva citate care au inspirat mai mulți directori și fondatori.

”Peers Inc.” de Robin Chase

”[Cartea] Oferă o perspectivă importantă a principiilor din spatele economiei bazată pe colaborare. Ideea de a avea o organizație cu o bază clară care le oferă colegilor accesul la avantajele structurii corporate, la procese și resurse este un concept puternic care va rupe mai multe sectoare ale economiei actuale. Conectarea oamenilor mai curând prin tehnologie decât prin contracte sau apropiere geografică este un pas inevitabil care va genera numeroase oportunități în carierele moderne”, spune Martin Strutz, co-foundator al companiei AND CO, de aplicații freelancing.

”The Hard Thing About Hard Things” de Ben Horowitz

”Aceasta este de departe cea mai bună carte pentru fondatori pe care am citit-o vreodată. [..]Cartea tratează scenarii din viața reală, oferă sfaturi care pot fi puse în aplicare, [..] și te duce prin ciclul întreg al companiilor lui Ben”, este de părere Jake Kassan, director general și co-fondator al mărcii de ceasuri direct-la-consumator MVMT.

Iar Michael Cassau, fondator și director general al Grover, un startup care vinde clienților gadget-uri în sistem pay-as-you-go sau la cerere, completează că această carte povestește drumul complet prin care trec startup-urile din perspectiva antreprenorului.

”In the Plex: How Google Thinks, Works and Shapes Our Lives” de Steven Levy

Zifei Li, director și fondator al Mobvoi, o companie de aplicații de voce pentru telefoanele mobile, spune că aceasta este cartea care l-a inspirat cel mai mult pentru a începe și susține un startup în tehnologie. ”Poveștile de la începutul Google m-au ajutat să înțeleg greutățile unui startup și cum o cultură organizațională sănătoasă va avea beneficii pe termen lung.” Aceste povești l-au ajutat să asocieze situațiile cu propriile dificultăți la începuturile startup-ului său.

”The Battle for Your Mind” de Al Rries

Victor Chang, director la Furbo, povestește că acest volum l-a învățat despre psihologia consumatorului și că este imposibil să mulțumești pe toată lumea, așa că trebuie să te concentrezi pe acel un cuvânt care îți definește marca și rămâne în mintea oamenilor.

”Setting the Table” de Danny Meyer

Jamie Hodari, co-fondator și director al Industrious, spune că în fiecare an recitește acest volum pentru a își aduce aminte că cele mai de succes companii au foarte mare grijă de consumatori și îi tratează cu căldură, nu ca pe niște cifre în statistici.

”Rise and Fall of the Great Powers” de Paul Kennedy

Niccolo de Masi, președinte și director executiv al Glu Mobile, spune că această carte i-a marcat cel mai tare cariera și viața și l-a ajutat să înțeleagă că avantajele pe termen scurt dispar rapid, în timp ce lucrurile făcute pentru a câștiga pe termen mediu și lung sunt lucruri al căror rezultate care durează.

”The Life-Changing Magic of Tidying Up: The Japanese Art of Decluttering and Organizing” de Marie Kondo

Kim Taylor, cofondator și director la Ranku, marcă de software de învățământ online, afirmă că această poveste este una psihologică, deghizată într-o poveste despre organizarea casei tale, care a inspirat-o pe Kim să introducă un sistem de development care elimină ceea ce nu este necesar în loc să aglomerezi diverse opțiuni.

”Endurance: Shackleton’s Incredible Voyage” de Alfred Lansing și ”The Rickover Effect” de Theodore Rockwell

Dave Rusenko, fondator și director al Weebly, spune că amândouă cărțile sunt despre lucrurile incredibile pe care le pot atinge echipele care sunt inspirate de șefii lor să își depășească barierele percepute.

”Invisible Cities” de Italo Calvino

”Cred că sunt supra-apreciate cărțile cu sfaturi și despre business. Eu îmi iau inspirația din cărți de ficțiune. În numai 175 pagini, este descris fiecare tip de oraș și de persoane, precum și inter-dependențele dintre ele”, afirmă James Rohrbach, director al Fluent City, școală de limbi străine.

”Little Bets” de Peter Sims

Această carte a ajutat-o pe Stephanie Sarka, director al 1 Atelier, să își transforme modul de gândire și să renunțe la abordarea liniară.

”Making Ideas Happen” de Scott Belsky

”O carte care te ajută să faci acel prim pas pentru ideea pe care o ai”, după cum spune Konrad Billetz, fondator și director la Frameri.

”Going for it!” de Victor Kiam

Aceasta a fost prima carte care l-a marcat cu adevărat pe Richard Moss, fondator și director la MOO, o carte care descrie rolul de antreprenor, scrisă într-un stil personal și onest.

”Frankenstein” de Mary Shelley

Pentru Aliza Kelly Faragher, cofondator al aplicației Align, Mary Shelley este un model de curaj și inovație, revoluționând literatura si putând fi considerată unul dintre primii scriitori de science fiction.

”Think and Grow Rich” de Napoleon Hill

Asher Hunt, director și co-fondator al aplicației Overnight, a citit-o la 17 ani la recomandarea unchiului lui, căruia i-a schimbat modalitatea de gândire și l-a făcut să realizeze că toate lucrurile din jurul nostru au fost făcute de către oameni normali.