8 autobiografii ale unor antreprenori de succes

autobiografii

Cel mai bun mod de a învăța despre business este să îi asculți pe cei care au atins deja obiective similare cu ale tale. Nu trebuie să fii conectat în mod direct cu Bill Gates, Warren Buffett sau un alt titan al afacerilor pentru a obține aceste insight-uri. Autobiografiile îți oferă o perspectivă suficient de personală asupra vieților acestor oameni pentru a putea înțelege ce i-a menținut motivați, care au fost punctele pe care ei le consideră de succes, care au fost eșecurile cu care s-au confruntat și ce lecții au învățat din ele.

Entrepreneur.com a realizat o listă cu 8 autobiografii din care puteți învăța de la unele dintre cele mai interesante minți din business.

Mary Kay Ash, Miracles Happen

1. Miracles Happen, Mary Kay Ash

În autobiografia sa, Mary Kay Ash descrie principiile pe care s-a bazat când a construit unul dintre cele mai mari imperii de retail din cosmetică. În carte, veți găsi răspunsuri la întrebări precum: de ce este important să ai așteptări mari și visuri pe măsură și cât de importantă e atenția pe care să o aloci publicului și concurenței.

Let my people go surfing

2. Let My People Go Surfing

Nu orice antreprenor și-a propus să cucerească lumea. Yvon Chouinard, de exemplu, și-a început cariera ca un vânzător din ușă în ușă, iar pasiunile sare includ cățăratul pe munte și a face o diferență când vine vorba despre schimbările climaterice. Let My People Go Surfing este povestea lui și a încercării lui de a transforma aceste pasiuni în business, prin crearea unor echipamente sportive inovatoare, conducând, în același timp, o afacere considerată a fi una dintre cele mai preocupate de impactul asupra mediului.

Iacocca

3. Iacocca: An Autobiography

Lee Iacocca este considerat al 18-lea cel mai important CEO al tuturor timpurilor. El este cel care a schimbat industria automobilelor în bine și cel care a adus Chrysler-ul înapoi din drumul său spre distrugere. Cariera sa a început la Ford, de unde a fost concediat în 1978 după o ceartă cu Henry Ford II. În ciuda acestui conflict, cei de la Chrysler l-au angajat, iar el a reușit să reconstruiască întreaga companie și să o conducă spre succes.

Direct from Dell

4. Direct from Dell

Fondatorul Dell, Michael Dell a lansat compania sa de PC-uri la fel ca alți jucători din industrie, în camera de cămin de la facultate. Cu mai puțin de 1.000 de dolari, și-a transformat firma dintr-un start-up în compania care a revoluționat modul în care sunt produse, cumpărate și livrate calculatoarele. În această carte, veți găsi atât povestea sa, cât și propriile strategii de management.

the hp way

5. The HP Way

The HP Way descrie cum Hewlett și Packard s-au cunoscut, în timpul facultății, și au decis ca după absolvire să fondeze împreună o companie într-un garaj, acum cunoscut drept locul nașterii Sillicon Valley-ului. De la a da cu banul pentru a decide numele companiei, până la definirea propriilor strategii de management, această autobiografie este o perspectivă din interiorul unei companii extrem de interesante.

pour Your Heart Into It

6. Pour Your Heart into It

Starbucks este cunoscut pentru prezența sa în orice colț al lumii, dar succesul său nu s-a construit peste noapte. În această carte, Howard Schultz, CEO-ul companiei, discută despre principiile urmărite în politica sa de customer service, cele care au adus recunoașterea brandului Starbucks. Veți găsi în carte și sfaturile sale pentru tineri antreprenori despre menținerea angajaților și clienților mulțumiți, indiferent de dimensiunile la care a ajuns compania și de ritmul creșterii sale.

Losing my virginity

7. Losing My Virginity

Povestea antreprenorului miliardar Richard Branson este un exemplu al unei companii ambițioase care a reușit să răstoarne industrii și piețe. Cartea surprinde toate etapele profesionale și personale ale miliardarului excentric și este o lectură care vă va ține în priză de la prima până la ultima pagină.

Built from Scratch

8. Built from Scratch

De la a fi concediați, până la compania de miliarde de dolari, aceasta este povestea scrisă în autobiografia lui Bernie Marcus și Arthur Blank, cei doi fondatori Home Depot. Este un exemplu puternic de determinare și pasiune, care ar trebui citită de către orice antreprenor.