Cărți pe care să le citești dacă vrei să devii antreprenor

Cărți pe care să le citești dacă vrei să devii antreprenor

Dacă vrei să îți deschizi propria afacere, nu este suficient doar să vrei. Trebuie întâi să te informezi, să fii dispus să faci față birocrației, să cunoști principii de bază și, cel mai important, să fii realist. Nu oricine poate deveni antreprenor, însă dacă îți construiești niște baze solide, poți să faci asta cu ușurință.

Îți prezentăm o listă de cărți pe care să le citești dacă vrei să devii antreprenor.

Michael Gerber- Mitul întreprinzătorului

Aceasta carte a fost votată numărul 1 în topul cărților de afaceri, de site-ul Inc.com 500 CEOs.

Consultantul Michael E. Gerber are zeci de ani de experiență în afaceri și, prin cartea sa, ilustreaza cum presupunerile, așteptările și chiar expertiza tehnică pot sta în calea dezvoltării afacerii.

Conceptele cărții sunt ilustrate prin povestea captivantă a proprietarei unei mici afaceri.

Prin această poveste, autorul ilustreaza fazele antreprenoriale: de la durerile adolescentine, pâna la perspectiva maturității.

Colectiv- Ghid practic pentru Antreprenori

Ghidul Practic pentru Antreprenori este prima carte despre antreprenoriat scrisa colectiv de oameni de afaceri din Romania, membri ai comunitatii Romanian Business Leaders. Ghidul este un instrument de lucru pentru antreprenorii aspiranti, o colectie de sfaturi antreprenoriale menite sa incurajeze si sa inspire oamenii cu idei sa treaca la actiune si sa le concretizeze.

Ghidul Practic pentru Antreprenori este construit pe baza experientei directe a 8 antreprenori si sefi de companii din Romania, rezultatul unuia dintre proiectele generate la prima editie a Romanian Business Leaders Summit, din februarie 2012.

Cartea contine noua capitole care conduc cititorul de la punctul critic de autoevaluare a profilul de antreprenor, pana la a-si construi propriul plan de afaceri. Ghidul permite realizarea planului de afaceri in ritm cu parcurgerea continutului, trecand prin capitole dedicate marketing-ului, vanzarilor, finantelor, resurselor umane si dreptului comercial.

Autorii ghidului sunt antreprenori si sefi de companii, membri ai comunitatii Romanian Business Leaders.

Gary Vaynerchuk- Cum să dai lovitura

În bestsellerul său internațional din 2009, Dă lovitura! [Crush It!], Gary insista că un brand personal viu era esențial pentru succesul în domeniul antreprenoriatului. În Cum să dai lovitura, explică motivele pentru care acest lucru e cu atât mai adevărat în ziua de azi, oferind o perspectivă unică asupra lucrurilor care s-au schimbat și asupra principiilor care rămân la fel. În plus, împărtășește poveștile altor antreprenori care s-au îmbogățit mai mult decât credeau că e posibil (și nu doar financiar), urmând principiile din Dă lovitura!. Secretul succesului lor (și al lui Gary) este modul în care înțeleg platformele de rețele sociale și disponibilitatea de a face orice a fost nevoie pentru a folosi aceste instrumente la adevăratul lor potențial. Volumul de față îi învață și pe cititori cum să facă exact același lucru.

În această carte, Gary disecă toate platformele majore de rețele sociale din prezent pentru ca toată lumea, de la un instalator la un patinator profesionist, să știe exact cum să-și amplifice brandul personal pe fiecare dintre ele. Oferă sfaturi teoretice și tactice pentru a deveni vedete în rețele binecunoscute ca Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest și Snapchat, de pe platforme pentru podcasturi ca Spotify, Soundcloud, iHeartRadio și iTunes sau de pe alte platforme mai noi, cum ar fi Musical.ly. Pentru cei cu mai multă experiență, Cum să dai lovitura clarifică anumite nuanțe mai puțin cunoscute, oferind sfaturi inovatoare și ajustări inteligente ale unor strategii obișnuite.

Gary este un antreprenor priceput, cu un talent pentru comunicare ce depășește toată vrăjeala care împiedică uneori succesul. Avem aceeași filosofie simplistă de afaceri, motiv pentru care am devenit și buni prieteni: fiți dispuși să munciți din greu. Și fiți recunoscători întotdeauna. Cum să dai lovitura este o lectură obligatorie pentru toți oamenii care vor să fie cei mai buni în domeniul lor.

Eric Ries- The Startup Way

Odată cu The Lean Startup, bestsellerul său vândut în milioane de exemplare, Eric Ries a lansat o mișcare globală. Concepte precum „produsul minim viabil”, „testarea A/B”și „pivotarea” au schimbat limbajul afacerilor. Acum, autorul se adresează companiilor de toate dimensiunile și ne arată cum poate mișcarea startup să revitalizeze chiar și cele mai mari și mai birocratice organizații.

În această carte revoluționară, Eric Ries se inspiră din poveștile despre transformările unor multinaționale precum General Electric și Toyota, a unor titani precum Amazon și Facebook și a unor nou-veniți ca Airbnb și Twilio. El construiește un cadru nou de management antreprenorial: o abordare completă, care duce la inovație și produce creștere susținută, chiar și în mediile cu incertitudine crescută.

The Startup Way este o lectură esențială pentru liderii, managerii și antreprenorii de orice nivel. Este o abordare revoluționară a modului în care apar ideile bune, a transformării tuturor echipelor în startupuri și a încurajării tuturor angajaților să aibă o gândire antreprenorială.

Guy Kawasaki- Realitatea în afaceri

Antreprenor, blogger si guru in afaceri, Guy Kawasaki a abordat timp de mai bine de un sfert de secol, notiunea de afaceri, intr-o maniera mai putin conventionala. Trendurile indoielnice, teoriile superficiale, jargonul excentric, precum si neroziile evidente si neglijenta in afaceri, toate aceastea, autorul le taxeaza cu ireverentiozitate si umor. Pe toti cei care alearga cu frenezie dupa urmatoarea mare lovitura in afaceri doar pentru a se izbi de un esec rasunator, Guy Kawasaki ii sfatuieste sa revina la realitate – Realitatea in afaceri.

Autorul a creat un ghid complet pentru antreprenorii care doresc sa construiasca si sa administreze acele organizatii extraordinare care trec testul timpului si care ignora cu succes toate capriciile efemere ale business-urilor. Realitatea in afaceri este un volum indispensabil in care autorul a strans, a adus la zi si a dezvoltat cele mai bune articole aparute pe celebrul sau blog de business, in inimitabilul si originalul sau stil cu care abordeaza lumea afacerilor.

Provocatoare, extrem de folositoare si amuzanta, aceasta carte va va arata de ce Guy Kawasaki este atat de iubit de cititorii sai de pe tot Globul.

Marius Ghenea- Antreprenoriat. Drumul de la idei către oportunități și succes în afaceri

„Este un proiect de suflet mai vechi al meu, pe care ma bucur sa reusesc sa il finalizez acum. Informatiile din carte sunt, cred eu, utile pentru orice antreprenor, dar si pentru cei care se gandesc sa urmeze in viitor aceasta cale sau chiar pentru cei care nu sunt antreprenori, dar sunt implicati in orice alt mod in activitatile antreprenoriale din Romania. Documentarea pentru carte a implicat atat cursurile de entrepreneurship pe care le predau la scoli de business executive MBA (CEU Business School si acum la Maastricht School of Management) cat si experienta acumulata in Arena Leilor sau mai recent in Schoolforstartups dar mai ales experienta din ultimii aproape 20 ani de activitate antreprenoriala personala.”, a spus Ghenea.

Hermina Ibarra- Acționați și gândiți ca un lider

„Această carte este scrisă inteligent, stimulând gândirea celor ce vor cu adevărat să iasă în evidenţă şi să acţioneze în calitate de lideri, lucruri de care nu credeau că sunt capabili până acum. ” PAUL POLMAN, director general, Unilever

„Pentru a fi un lider mai bun, trebuie mai întâi «să acţionaţi, şi apoi să gândiţi». Citiţi această carte pentru a descoperi viziunea modernă şi originală a autoarei despre ce înseamnă un lider de succes. ” CHARLOTTE BEERS, fost director general, Ogilvy & Mather.

Sursa foto: Unsplash