“Digital context 2.0” – o carte despre consumatorul de azi, in contextul avansului tehnologic

“Digital context 2.0” - o carte despre consumatorul de azi, in contextul avansului tehnologic

În fiecare zi mai apare un nou gadget, o nouă funcție la sistemele de operare folosite. Suntem confortabili cu asta și consumatorii la fel. Dar business-ul? Este pregătit să pașească în Revoluția Digitală?

Cartea Digital Context 2.0 este despre a ajuta business-urile să treacă de la vechea orânduială de a face lucrurile (bazarea pe date demografice despre consumatori, reclame agasante, crearea nevoilor în loc de a le satisface pe cele existente etc) la marketing în lumea internetului tuturor lucrurilor. Serviciile și produsele care se potrivesc în viața consumatorilor și nu încearcă să aparțină cu forța, vor fi cele câștigătoare.

Deținătorii de business și oamenii de marketing trebuie să înțeleagă psihologia din spatele consumatorului lor și să nu se uite doar la amprentele digitale lăsate. Util este să existe înțelegere asupra nivelului la care și asupra cauzei pentru care consumatorul folosește produsul. Nu este ușor, însă, pentru că aceste feluri de a consuma se schimbă mai rapid decât poate fi analizat și documentat, este vital.

De exemplu, realitatea consumatorului poate fi ilustratată de cazul unui om de afaceri care ascultă un playlist cu muzică relaxantă pe Spotify cât este la job și când ajunge acasă ascultă muzică rock pe YouTube, cât gătește și are grijă de copii.

În cartea Digital Context 2.0 se pune accentul pe elementul cheie care reprezintă înțelegerea celui care folosește produsul sau serviciul ca fiind parte dintr-un anumit context în care tehnologia este din ce în ce mai mult prezentă. Fiecare business trebuie să găsească o cale nouă de a ajunge la consumator.

Informația din carte este esențială pentru un business care vrea să rămână pe poziții fruntașe, provenind dintr-o cercetare comprehensivă pentru a înțelege psihologia consumatorului.

Ceea ce nu este dat de-a gata în paginile scrise sunt pașii ce trebuie făcuți pentru a ajunge la consumator. Principiile sunt oferite, însă acțiunile specifice trebuie create de către coordonatorii business-ului.

Așadar, cunoștințele aduse de către Digital context 2.0 vor ajuta strategia de marketing sau redefinirea unui produs bazat pe diverse tehnologii (aplicații, website, servicii etc). În principiu, cartea construiește mecanismele pe baza cărora funcționează obiceiurile de consum într-o lume complet digitalizata.