Studiu Valoria: Numai 4% dintre consumatori se declară foarte loiali unei companii care nu are prezență online, față de 33% care se declară foarte loiali unei companii prezentă online

Studiu Valoria Numai 4 dintre consumatori se declara foarte loiali unei companii care nu are prezenta online, fata de 33 care se declara foarte loiali unei companii prezenta online 1.png

Conform studiului „Comportamente de cumpărare în era consumatorilor digitali” lansat azi de Valoria, doar 4% dintre consumatorii din România spun că sunt foarte loiali companiilor fără prezență online, față de 33% în cazul celor cu prezență online. Cei mai mulți dintre consumatorii care sunt foarte loiali brandurilor pe care le achiziționează sunt cei cu venituri de până la 500 euro (20%). Dintre consumatorii care spun că ar schimba brandul actual cu al unui competitor dacă ar primi un mic beneficiu în plus, cei mai mulți sunt cei cu venituri de 1001-1500 euro (22%), urmați de 21% dintre consumatorii cu venituri de peste 2500 euro care ar schimba produsul/serviciul oricând.

„Studiul „Comportamente de cumpărare în era consumatorilor digitali” ia în considerare factorii interni și externi care influențează acest comportament al consumatorilor. Factorii externi luați în considerare sunt cei demografici și socio-economici. În timp ce factorii interni surprind trăsături și comportamente ce includ atitudini, percepții, motivații și imaginea de sine a consumatorilor. O consecință a răspunsurilor primite, studiul distinge mai multe elemente legate de comportamentele de cumpărare. Unele se referă la timpul de livrare, preț, disponibilitate, iar celelalte se referă la brand, personalizare și politicile companiei. Studiul parcurge etapele unui proces de cumpărare de la căutarea și selecția informaţiei până la comportamentele post-cumpărare. De aceea este o referință valoroasă pentru companiile din România și o sursă necesară pentru decizii strategice”, spune Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente, co-autor al cercetării.

Studiu Valoria Numai 4 dintre consumatori se declara foarte loiali unei companii care nu are prezenta online, fata de 33 care se declara foarte loiali unei companii prezenta online

Căutarea și selecția informației
Sursa principală de informare pentru 84% dintre consumatori este mediul online, dar 52% contează pe părerile și recomandările prietenilor și familiei. Consultantul din magazin este o sursă de informații folosită de numai 3 din 10 consumatori, iar reclamele specializate sunt folosite ca sursă de informație pentru serviciile sau produsele dorite de 24% dintre consumatori. Presa și televiziunea sunt surse de informație pentru 22% dintre cumpărători. Așadar, reclamele aduc motive emoționale de cumpărare, nefiind apreciate ca surse de informație.

46% dintre respondenți spun că informația provenită din mediul online a fost folositoare atunci când au căutat produse sau servicii în ultimul an, 19% consideră că informația a fost doar satisfăcătoare, 15% spun că a fost puțin folositoare, iar 3% consideră că informația din mediul online a fost complet nefolositoare.

Citește și Trei tendințe de marketing pentru generarea cererii în 2019