Moduri în care putem spori productivitatea la locul de muncă

2016 a marcat o triplare a ofertei de spatii noi de birouri

În orice companie oamenii sunt cea mai important resursă. Pentru ca aceștia să fie productivi ai nevoie să fii sigur că se simt comod și fericiți la birou. A păstra structura fizică a unui birou în aceeași formă cum arăta acum 40 de ani este o greșeală. Meseriile s-au schimbat, tipul de efort intelectual este diferit, orele de muncă sunt altele. Este momentul să faci un upgrade spațiului de lucru.

1. Lumină naturală

Cercetătorii de la Universitatea Northwestern au catalogat recent efectele luminii natural prezente în spațiile de lucru și se pare că prezența acesteia nu este un factor de ignorant. Cei care lucrează în lumină natural sunt mai sănătoși, dorm mai bine și sunt mult mai productivi.

2. Flexibilitate

Angajații fără un program fix sunt mult mai fericiți decât cei obligați să ajungp la ore exacte la birou. Deși natura muncii nu o permite întotdeauna, ar fi ideal să putem găsi soluții pentru a oferi un minim de control angajatului asupra modului în care își organizează timpul.

3. Temperatura proprice

Chiar dacă a încălzi un spațiu mare pe timpul iernii sau a-l răci pet imp de vaară implică niste costuri ușor ridicate, nu faceți rabat de la acestea. Este important ca angajații să fie feriți de discomfort fizic pentru că, dacă le este frig sau cald nu se vor putea concentra la fel de bine. Disconfortul fizic este cel mai dificil de ignorat.

4. Culoare

Pereții albi pot induce în timp îndelungat depresie. Verdele și albastrul au efect calmant și relaxant, iar roșul induce o stare de alertă. Mai mult, permiteți angajaților să își personalizeze biroul pentru a-și crea singuri un spațiu confortabil.

5. Pauzele sunt importante

Auzim mereu despre cum afacerile pierd milioane de ore de lucru pentru că angajații le petrec pe Facebook sau pe YouTube. Cu toate acestea, oamenii tăi vor fi mult mai productivi dacă au posibilitatea de a-și lua singuri câte o pauză din timp în timp pe care o petrec pe un site care îi relaxează.

6. Zgomotul la nivel minim

Dacă ai imprimante care fac foarte multă gălăgie înlocuiește-le, dacă ușile tale au un sistem care face zgomot la fiecare intrare și ieșire din încăpere, înlocuiește-l, dacă ai televizoare, lasă-le cu sonorul oprit. Capacitatea de concentrare este puternic afectată de orice zgomot nenatural. Amenajează locuri special pentru telefoane, unde angajații să se poată duce atunci când au un apel personal.

7. Gustări sănătoase

Consultă-te cu un nutriționist și oferă angajaților tăi gustări sănătoase care să îi ajute să aibă energie pe tot parcursul zilei. Chiar dacă ai o cantină dedicată prânzului, este bine să le oferi mai multe opțiuni.

8. Aromaterapie

Privită multă vreme cu skepticism, aromaterapia este o practică recomandată pentru birourile open-space. Ai grijă ca angajații să nu fie alergici la anumite tipuri de odorizante. Folosește uleiuri naturale cu arome citrice ușoare.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •