Repausul săptămânal al angajaților. Ce spune Codul Muncii

Codul Muncii s-a modificat din nou, de această dată, printr-o clarificare referitoare la repausul săptămânal al salariaților. Specialiștii susțin că această clarificare este în avantajul angajaților.

Potrivit legii nr. 53/2003 din Codul Muncii, formularea anterioară modificării susținea că „repausul săptămânal se acordă în două zile consecutive, de regulă sâmbata și duminica”. În prezent, conform Legii nr. 97/2015, ”repausul săptămânal este de 48 de ore consecutive, de regulă sâmbăta și duminica”.

Citește și Codul Muncii nu reglementează delegarea managerială

”Formularea precedentă era ambiguă și permitea interpretări ce puteau fi în dezavantajul salariaților. Astfel ca, această clarificare este binevenită în piața muncii, deoarece ajută la o înțelegere uniformă atât de către angajat și de către angajator a prevederilor legate de acest drept al angajatului: repausul săptămânal. Mai mult de atât, aplicarea prevederii poate fi acum controlată mult mai ușor și de către inspectorii ITM, având în vedere că noua formulare aduce cu sine o uniformitate a viziunii asupra subiectului”, a susținut Maria Cojocariu, Payroll Manager Accace.

Citește și Performanța şi Codul Muncii

Unul dintre iniţiatorii modificării operate în Codul Muncii, senatorul Liviu Pop, a susţinut, în expunerea de motive, că, de multe ori, angajatorul, ajutat de ambiguitatea regăsită în textul reglementărilor legale, profită de neştiinţa angajatului, lăsându-i acestuia din urmă impresia că are foarte multe obligaţii şi foarte puţine drepturi.

(Foto: thenextwoman.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •