Cum să îți transformi pasiunea într-o afacere profitabilă

După ce tatăl său a suferit o leziune gravă a creierului în 2005, Robin McGee s-a hotărât să facă tot ceea ce îi stă în putință ca să îi salveze viața. Din cauza gravității stării tatălui, Robin și familia ei au fost sfătuiți să întrerupă aparatele care îl țineau în viață. Pentru a se împăca cu această idee, Robin a căutat toate opțiunile pe care echipa de medici nu i le-a dat.

După ce a citit formula de pe tubul de hărnire al tatălui său, Robin a dezvoltat o nouă formulă care conținea doar elemente nutritive și sănătoase și care era adaptată nevoilor tatălui ei.

„Am fost norocoasă să găsesc un doctor care, conform spuselor lui, nu știa nimic despre ceea ce făceam, dar a înțeles ceea ce îmi doresc. A fost dispus să supravegheze întreg procesul”, a explicat Robin. Viața tatălui ei a fost prelungită cu trei ani și spune că medicii i-au declarat că formula ei a fost de mare ajutor.

La patru ani după ce tatăl său a murit, a luat naștere Formula Funcțională.

Pentru început, în 2007, Robin a urmat cursuri pentru a deveni antrenor de sănătate certificat și pentru a studia modelul „mâncarea ca medicament”, pe care l-a folosit pentru a concepe produsul creat pentru tatăl ei.

De-a lungul timpului, ea a început să primească cereri, construindu-și o mică clientelă pentru prima linie de producție care făcuse anterior o mare diferență.

„Deși 20 de clienți s-ar putea să nu însemne prea mult, majoritatea acestor oameni folosesc produsul meu ca singura sursă de nutriție, 24/7, 365 de zile pe an, ceea ce se traduce în cifre foarte mari”, spune Robin.

„Cei mai mulți adulți hrăniți cu tuburi folosesc între patru și cinci pungi pe zi, ceea ce înseamnă aproximativ 230.000 de dolari pe an pentru 20 de clienți. Au fost 17 ingrediente, toate organice. A fost greu să dau de furnizori de materie primă de care aveam nevoie din timp, dar odată ce i-am găsit și le-am explicat de ce am nevoie de ingredientele pe care le asigură, toți au fost dispuși să ajute”.

După lansarea pe piață a produsului Liquid Hope (speranță lichidă) Funular Formularies a început să crească rapid, iar Robin, soțul ei și partenerul de afaceri, Brian, au petrecut fiecare moment concentrându-se pe afacere.

„Nu ne-am oprit. Știam impactul pe care îl avea asupra sănătății noastre. În acest timp, am fost diagnosticată cu insomnie legată de stres, dar și cu o hernie cervicală. În 2017, a fost clar că aveam nevoie de o pauză și am decis că fie angajăm o nouă echipă de conducere care să ne înlocuiască, fie renunțăm la afacere”, a explicat Robin, potrivit entrepreneur.com

„Am găsit o companie care a vrut să ne cumpere și au fost luni de negociere, care s-au finalizat în noiembrie 2018. Am construit afacerea de la zero, am autofinațat-o timp de 9 ani și am vândut unei companii o afacere de milioane de dolari”.

Întrebată cum poți transforma o pasiune într-o afacere de milioane de dolari, Robin a explicat.

Asigură-te că deciziile tale sunt aliniate cu viziunea ta

Când își dezvolta produsul, McGee Gentry declară că nu era dificil pentru ea să găsească persoanele potrivite pentru afacere sau cele mai bune strategii de implementat, deoarece știa foarte clar motivul pentru care își creează produsul.

Elaborează o listă de precumpărători cu oamenii care te-au susținut de la început.

Robin a primit numeroase e-mailuri care îi cereau produse cu 6 ani înainte de a fi pe piață. Când a fost gata prima producție, după 8 ani de cercetare și dezvoltare, Robin și-a onorat primele precomenzi.

„Există riscul ca producția să nu iasă, dar a fost o modalitate foarte bună de a plăti costurile pentru producție înainte de a ieși produsul. Pentru că am reușit să atragem oameni în avans, am vândut integral primele două producții și am reușit să mă autofinanțez până în 2016.

Vinde un produs care chiar funcționează

Așa cum a explicat Simon Sinek în Ted Talk, oamenii îți cumpără produsul din curiozitate, dar rămân loiali doar dacă ai un produs puternic care funcționează.

„Niciodată n-aș crea sau vinde un produs pe care nu l-aș consuma. Am fost fermă în angajamentul meu de a oferi un produs de calitate. Pacienții care primesc o nutriție clinică ar trebui să primească cea mai bună hrană de pe planetă, nu cea mai rea. Și asta este ceea ce continuă să pună compania pe un loc special.”

În 2015, Nestle, unul dintre cei mai importanți producători de pe piață, și-a reformulat formula pentru a fi competitivi cu Liquid Hope și un alt concurent important, Abbott Nutrition, a lansat o formulă reală de alimente în 2018.

„Misiunea mea a fost să schimb nutriția clinică la nivel mondial. Am realizat acest obiectiv”, a spus Robin Gentry. „Am pus presiune mare pe aceste companii uriașe pentru a se schimba radical de când a apărut Liquid Hope și, în acest fel, pasiunea mea a schimbat lumea.”

Sursa foto: Unsplash