Ghidul întreprinderilor mici pentru utilizarea Google Analytics

Ghidul intreprinderilor mici pentru utilizarea Google Analytics

Google Analytics este un instrument incredibil de util pentru companiile de toate dimensiunile, dar din cauza multor termeni și valori complexe, poate fi dificil de înțeles. Utilizați acest ghid pentru a afla ce este Google Analytics, pentru a vedea cum să configurați un cont Google Analytics și pentru a vă familiariza cu unele dintre cele mai importante valori și termeni.

Ce este Google Analytics?

Google Analytics este un instrument de analiză gratuit de la Google care vă ajută să analizați performanța site-urilor și a aplicațiilor. GA se integrează cu celelalte platforme de marketing și publicitate ale Google – cum ar fi Google Ads, Search Console și Data Studio – făcându-l foarte convenabil dacă utilizați deja alte instrumente Google.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Google Analytics vă poate oferi tot felul de informații despre site-ul dvs. web, inclusiv următoarele:

  • Câți vizitatori obține site-ul dvs. web
  • Informații demografice despre vizitatorii dvs.
  • Câți vizitatori accesează site-ul dvs. prin intermediul dispozitivului mobil
  • De unde provine traficul site-ului dvs. web
  • Ce tactici de marketing funcționează cel mai bine
  • Ce pagini de pe site-ul dvs. web sunt cele mai populare
  • Câți vizitatori sunt convertiți în clienți potențiali sau clienți
  • Cum să îmbunătățiți viteza site-ului dvs. web

Există atât versiuni gratuite, cât și plătite ale Google Analytics. Versiunea gratuită a GA ar trebui să ofere majorității companiilor mici și mijlocii tot ce au nevoie, în timp ce versiunea cu plată permite accesul la funcții mai avansate, scrie business.com.

Versiunea cu plată se numește Analytics 360 și oferă funcții favorabile afacerilor la nivel de întreprindere, cum ar fi raportarea avansată a canalelor, raportarea cumulativă, mai multe vizualizări, dimensiuni și valori pe proprietate, date nelimitate și un manager de cont personal. Taxa de abonament Analytics 360 începe de la 150.000 USD pe an și crește odată ce site-ul dvs. primește peste 500 de milioane de vizite pe lună.

De ce este important Google Analytics?

Google Analytics poate avea un impact enorm asupra afacerii dvs., deoarece, la fel ca majoritatea companiilor, site-ul dvs. web servește drept centru pentru cea mai mare parte a traficului dvs. digital. Orice alt marketing pe care îl faceți online, cum ar fi anunțurile de pe rețelele de socializare sau anunțurile pentru motoarele de căutare, va direcționa probabil utilizatorii la site-ul dvs. web la un moment dat, ceea ce înseamnă că analizarea site-ului dvs. web este cea mai bună modalitate de a obține o imagine completă a eficienței campaniilor dvs. de marketing conducerea traficului.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Iată câteva alte avantaje cheie ale Google Analytics:

  • Funcțiile de vizualizare a datelor facilitează înțelegerea datelor dvs.
  • Instrumentele de raportare vă permit să colectați, să prezentați și să comparați cu ușurință orice set de date sau combinație de seturi de date.
  • Toate datele sunt colectate și raportate în timp real.
  • Datele despre publicul dvs. sunt cuprinzătoare și ușor de acționat.

Ce informații puteți obține de la Google Analytics

Google Analytics oferă o multitudine de informații despre site-ul dvs., strategia dvs. de marketing și publicul dvs. De asemenea, vă permite să monitorizați următoarele aspecte ale site-ului dvs. web:

  • Strategii de marketing online
  • Conținutul site-ului
  • Experiența utilizatorului
  • Funcționalitatea dispozitivului
  • Ce funcționează bine
  • Ce trebuie îmbunătățit

În plus, GA colectează automat date, ceea ce înseamnă că necesită puțină sau deloc muncă din partea dvs. pentru a colecta valori importante despre eforturile dvs. de marketing. Vă oferă informații valoroase despre clienții dvs., permițându-vă să îmbunătățiți experiența utilizatorului și să încurajați vizitele de întoarcere. De exemplu, puteți utiliza informațiile demografice ale vizitatorilor dvs. (vârstă, sex, locație) pentru a vă adapta site-ul web pentru a răspunde nevoilor lor unice sau pentru a ajusta designul site-ului dvs. web pentru a se potrivi dispozitivelor pe care clienții dvs. le folosesc pentru a vă accesa site-ul.

Adaptarea site-ului dvs. web pe baza a ceea ce învățați de la Google Analytics poate avea, de asemenea, un impact major asupra optimizării motorului de căutare al site-ului dvs. SEO ajută la creșterea traficului către site-ul dvs. web prin îmbunătățirea poziției dvs. în clasamentul motoarelor de căutare. Cu cât site-ul dvs. web obține mai mult trafic, cu atât primește mai mulți clienți potențiali și conversii; dacă aveți conținut orientat în mod special către clienții dvs., vă puteți câștiga o vizibilitate mai bună pe motoarele de căutare.

Pentru a obține cele mai mari beneficii de la Google Analytics, definiți-vă obiectivele specifice înainte de a căuta în date

„Ar trebui să aflați în ce mod Google Analytics vă va aduce beneficii în mod specific”, a spus Tonya Davis, manager de marketing la ThoughtLab. „Un proprietar de site de comerț electronic va folosi Google GA diferit față de un site de blog. Trebuie să știți ce obiective încercați să atingeți pentru a înțelege cum vă poate ajuta Google Analytics. Doriți mai mult

Implicare mai bună pe site? Conversii mai mari? Având în vedere un obiectiv clar, puteți afla exact cum să utilizați Google Analytics pentru a vă ajuta să îl atingeți. ”

Înțelegerea terminologiei și valorilor Google Analytics

Pentru a utiliza în mod corespunzător și a profita la maximum de Google Analytics, este important să înțelegeți valorile și terminologia relevante. Iată câțiva termeni importanți de știut, precum și valorile cele mai frecvent urmărite pe Google Analytics:

Valoare: o valoare este o măsură cantitativă a datelor, care arată performanța unui site web în raport cu o anumită categorie. Exemple de valori comune în Google Analytics includ sesiuni, utilizatori, vizualizări de pagină, rata de respingere, rata de intrare și rata de ieșire.

Dimensiune: o dimensiune este criteriul cu care se măsoară o valoare și poate oferi un grup de date mai specific. De exemplu, în loc să măsurați doar sesiunile, puteți măsura sesiunile (valoarea) în funcție de țară (dimensiunea). Alte exemple de dimensiuni în Google Analytics includ sesiuni pe pagină, vizualizări de pagină în funcție de dispozitiv, timpul mediu pe pagină după canal și rata de respingere după canal.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Utilizator: în contextul Google Analytics, un utilizator este un vizitator unic al unui site web. Ori de câte ori un utilizator nou aterizează pe site-ul dvs. web, Google Analytics le va atribui un „ID unic” sau „ID client” care este stocat ca cookie în browserul utilizatorului respectiv. Numărul de utilizatori este cea mai urmărită valoare GA.

Vizualizare pagină: o vizualizare pagină este înregistrată de fiecare dată când o pagină este vizualizată de un utilizator. Cu toate acestea, rețineți că numărul de pagini afișate nu spune întreaga poveste. De exemplu, un utilizator care aterizează pe o pagină contează ca o vizualizare de pagină, dar același utilizator care reîncarcă aceeași pagină se consideră ca o vizualizare de pagină suplimentară. Și ar conta încă o altă vizualizare a paginii dacă utilizatorul ar părăsi pagina și apoi va reveni la ea.

Comportamentul utilizatorului: secțiunea privind comportamentul din Google Analytics arată ce fac vizitatorii pe site-ul dvs. web, cum ar fi ce pagini vizitează și ce acțiuni întreprind asupra acelor pagini, cum ar fi clicurile sau tranzacțiile.

Sesiune: o sesiune este înregistrată de GA de fiecare dată când site-ul dvs. primește un vizitator și se încheie după 30 de minute de inactivitate. Orice comportament al utilizatorului – cum ar fi vizualizările de pagină, clicurile sau tranzacțiile – care este urmărit în acest timp este contorizat ca unul. Dacă utilizatorul revine pe site-ul dvs. după câteva ore sau două zile mai târziu, de exemplu, va începe o nouă sesiune.

Sursă: Aceasta arată de unde provine traficul site-ului dvs. web (cum ar fi un motor de căutare sau un link de e-mail).

Pagina de destinație: pagina de destinație este prima pagină pe care o văd vizitatorii când intră pe site-ul dvs. Ca atare, este important să vă optimizați pagina de destinație pentru a vă asigura că vizitatorii dvs. pot găsi rapid informațiile de care au nevoie.

Trafic organic: trafic organic înseamnă orice vizitator care aterizează pe site-ul dvs. ca urmare a rezultatelor căutării neplătite, cum ar fi cineva care efectuează o căutare Google și face clic pe site-ul dvs. web.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •