De la “Bugetarii Veseli” la “Poarta Raiului”. Ce mărci trăsnite au mai inventat românii

De la “Bugetarii Veseli” la “Poarta Raiului”.

Atunci când vine vorba să-şi promoveze şi protejeze business-ul, oamenii de afaceri români dau dovadă de o imaginaţie ieşită din comun. De la mărci trăsnite, precum “Sharuieşte fericit”, înregistrată de Telekom, la “Târgul de purici” şi “Al 9-lea cer”, denumirile de marcă înregistrate în acest an la OSIM pot fi încadrate, fără nici o ezitare, într-o adevărată culegere umoristică.
Competiţia din economia românească are, câteodată, accente amuzante. Drept mărturie, în primele opt luni din 2015, firmele s-au întrecut în a înregistra tot felul de mărci care mai de care mai interesante. Dovadă stau datele cuprinse în primele opt luni ale anului 2015 în “Buletinul oficial de proprietate industrială, secţiunea Mărci şi Indicaţii geografice”, publicat de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).
Cum totul pleacă de la cele sfinte, avem oameni de afaceri care s-au gândit să-şi asigure încă din start protecţia divină. Aşa au apărut mărcile: “La Poarta Raiului”, “Al 9-lea Cer”, “Descântecul săptămânii”, “Focul sacru”, dar şi “Fuga de Strigoi” sau “Noua Ordine Vibraţională”, o marcă din domeniul educaţiei / cercetării, înregistrată în luna martie 2015. Iar atunci când se simt protejaţi, atacă piaţa cu mărci puternice, populare, cu impact, în genul “Mi-e pofta să fac bine”.
Cum în România comerţul este la putere, iar mâncarea cel mai bine vândut produs, cele mai multe mărci trăznite încearcă să promoveze calităţile unice ale ofertei lor. Dovadă mărcile “Mama mea găteşte mai bine” şi “Zdravăn moldovenesc, crescut de pământ, pui moldovean, crescut agale în 61 de zile şi oleacă”. Sună bizar, însă aceasta pare să dezvăluie o adevărată strategie de marketing cu care o firmă din Vaslui încearcă să se poziţioneze pe piaţă.
Bineînţeles că avem şi mărci ceva mai “serioase”, precum: “Ospăţul zeilor”, “Eden Juice” şi “Şcoala legumelor”.
Şi cum o mâncare bună merge cu o băutură pe măsură, anul acesta s-au înregistrat mărcile “Şpriţificator”, “Plăceri răcoritoare” şi, bineînţeles “Dracoola”.