Guy Kawasaki: Dacă vrei să atragi investitorii, trebuie să decolezi ca un avion F-18

Directorul de marketing al Canva, Guy Kawasaki, a publicat pe LinkedIn un „ghid minimalist de pitch”, destinat antreprenorilor care vor să-și atragă investitori.

Potrivit lui Kawasaki, unul dintre cei mai cunoscuți oameni din Silicon Valley, prezentarea unui business ar trebui gândită astfel încât să explice concis și serios, pe înțelesul tuturor, ideea de business. Ce recomandă, mai exact, Guy Kawasaki, pe LinkedIn:

1. Regula 10/20/30. Scurtați prezentarea la maximum zece slide-uri pe care să le puteți prezenta în maximum 20 de minute. Textul nu trebuie să aibă o mărime mai mică de 30. Scopul aplicării acestei reguli este acela de a creea un context în care afacerea să fie explicată într-un mod eficient, rapid și ușor de înțeles. Nu trebuie să vă îngrijorați că prezentarea este prea scurtă – investotorii interesați vor cere detalii suplimentare.

2. Slide-urile ar trebui să aibă fundalul negru. Acesta denotă seriozitate, iar textul este mai ușor de citit, pentru că veți fi tentați să aveți un text de mărime cât mai mare.

3. Abordați pitchingul precum întâlnirile online. Prezentarea unui business se aseamănă cu două tipuri de întâlniri online: eHarmony – unde utilizatorii caută un partener în funcție de multe criterii, încercând să afle totul despre el, și Tinder – unde prima impresie este totul. În cazul unui pitch, prima impresie este cea care contează, așa că varianta Tinder este cea care trebuie urmată.

4. Decolați precum un avion F-18. Un avion F-18 are nevoie de doar 200 metri pentru a decola, pe cand un avion 747 are nevoie de aproape trei kilometri. Astfel, trebuie să captați atenția din primele minute ale prezentării.

5. Încercați să aveți pregătită o demonstrație. Scopul unui pitch este să atrageți atenția, pentru a ajunge în faza semnării unui contract. Însă povestea nu este suficientă, astfel că, dacă aveți deja un produs în dezvoltare, ideal ar fi să spuneți ce problemă vrea să rezolve, ce oportunități aveți pe piață și, cel mai important, să faceți o demonstrație care să convingă potențialul investitor de eficiența sau utilitatea produsului/serviciului, înainte de a termina prezentarea.

6. O singură persoană trebuie să vorbească. Deși investitorii sunt foarte atenți la echipe, doar o singură persoană ar trebui să prezinte business-ul în fața acestora. Atenție însă: persoana care va face prezentarea trebuie să aibă calități discursive.

Guy Kawasaki este directorul de marketing al Canva, iar în trecut s-a ocupat de zona de marketing în cadrul Apple. Este autorul a 13 cărți, printre care: The Art of Social Media: Power Tips for Power Users, APE: Author, Publisher, Entrepreneur — How to Publish a Book, What the Plus!, and Enchantment: The Art of Changing Hearts, Minds and Action.

(Foto: Heisenberg Media/www.flickr.com)