Sfaturi despre achiziții pe care toți proprietarii de microîntreprinderi trebuie să le știe

Oamenii care au o afacere au multe responsabilități zilnice. Trebuie să se descurce cu strategii, finanțe, managementul relațiilor cu clienții, creșterea afacerii și multe altele. Ca urmare, achizițiile nu mai sunt prioritate și au parte de mai puțină atenție strategică. Asta ar putea fi marea ta greșeală, ca proprietar de microcompanie.

O mică îmbunătățire în achiziții poate avea un impact major asupra întregii afaceri. Așa că un proces organizat și bine dezvoltat de achiziții ți-ar putea aduce o creștere a productivității. Iată câteva sfaturi privind achizițiile pe care să le pui în practică:

Nu ceda falselor promisiuni

Ar putea suna ca un sfat evident și destul de simplu de urmat, însă este una dintre cele mai complexe părți ale achiziției. Ai putea investi mai mulți bani decât ți-ai props inițial, dacă nu ai grijă. Se întâmplă asta când nu cauți potențialii furnizori prea mult.

Când un furnizor îți promite cel mai scăzut cost, s-ar putea să fii foarte încântat pentru că vrei să îți reduci cheltuielile, însă dacă nu ai grijă, s-ar putea să plătești mai mult la finalul achiziției decât ai anticipat inițial.

Asta pentru că furnizorul ar fi putut evita să sublinieze costurile generale multiple în contract. Trebuie să iei măsuri de precauție pentru a evita acest lucru. Profită de o platformă strategică de aprovizionare, lucru care te ajută să analizezi performanța anterioară a furnizorului și să identifici criteriile de performanță. Totodată, te ajută să îți estimezi economiile și te sfătuiește care e cel mai performant furnizor, scrie business.com

Profită de stimulentele furnizorilor

Când o afacere are un buget limitat, ele preferă să plătească facturile în ultimul moment. Ar putea părea un pas inteligent și se poate transforma rapid într-o practică standard. Acest lucru îi determină pe furnizori să adauge stimulente financiare la contractele lor. Furnizorii oferă de obicei reduceri pentru a motiva plățile anticipate. Gestionarea eficientă a achizițiilor implică maximizarea soluțiilor de economisire a costurilor propuse de furnizori. Astfel de considerente nu sunt neapărat noi, dar devin din ce în ce mai populare. Unele organizații încă nu reușsesc să profite de aceste cosniderații care pot reduce costurile. În pofida avantajelor plății anticipate, multe companii efectuează plata la data scadentă, neluând în calcul faptul că ar putea reduce din costuri.  Dacă ai un sistem automat de achiziții publice electronice vei putea evita această greșeală. Poți folosi sistemul pentru a plăti anticipat și de a beneficia de stimulentele financiare puse de furnizori.

Abandonează baza de date descentralizată a furnizorilor

O bază de date descentralizată duce la multe probleme, cum ar fi scurgeri de numerar, duplicarea informațiilor sau expirarea acestor.  Dacă departamentul tău de achiziții ar putea ajunge la contracte vechi, se pot face plăți eronate sau plăți mai mare decât cele din contractul actual.

Adoptă o bază de date centralizată pentru furnizori, ca să te asiguri că nu există scurgeri de numerar. O bază de date centralizată te ajută să înțelegi cum și unde organizația ta cheltuie bani, să înțelegi bugetul, astfel încât să poți planifica un flux neted de numerar.

Sursa foto: Unsplash