Uber a stabilit preţul ofertei publice iniţiale pentru o evaluare de 82,4 miliarde de dolari, nivelul inferior al intervalului ţintit

Uber a stabilit preţul ofertei publice iniţiale pentru o evaluare de 82,4 miliarde de dolari, nivelul inferior al intervalului ţintit

Uber Technologies a stabilit joi prețul ofertei publice inițiale pentru o evaluare de 82,4 miliarde de dolari, nivelul inferior al intervalului țintit, sperând că abordarea sa conservatoare va preveni scăderea prețului acțiunilor înregistrată de compania concurentă Lyft după listarea la bursă, transmite Reuters.

Este un rezultat sub așteptări al celei mai așteptate oferte publice după cea a Facebook de acum șapte ani. Uber a atras  8,1 miliarde de dolari, la un preț al ofertei de 45 de dolari pe acțiune, aproape de nivelul inferior al intervalului de preț 44-50 de dolari pe acțiune, scrie News.ro.

Cu toate acestea, oferta este un moment major pentru Uber, care a ajuns cea mai mare companie de ride-hailing din lume de la înființarea sa în urmă cu zece ani.

Cea mai mare listare a anului are loc într-o periodă turbulentă a piețelor financiare, provocată de conflictul comercial dintre Statele Unite și China și de scpderea prețului acțiunilor Lyft cu 23% față de prețul listării de la sfârșitul lunii martie. Evaluarea Uber este mai mică cu aproape o treime față de nivelul anticipat anul trecut de bancherii de investiții, dar peste cea mai recentă evaluare a sa, de 76 de miliarde de dolari, dintr-o rundă de finanțare privată.

Oferta a fost suprasubscrisă, dar Uber a stabilit un preț mai mic pentru a evita repetarea cazului ofertei Lyft, care a stabilit un preț ridicat, care  a scăzut însă pe piață. Uber a dorit și să atragă fondurile mutuale mari, care, spre deosebire de fondurile de hedging, plasează oferte pentru prețuri mai mici. Ca și în cazul Lyft, investitorii vor întreba când anticipează Uber că va deveni profitabilă, după pierderi operaționale de 3 miliarde de dolari în 2018. Acțiunile Uber vor debuta vineri la bursa din New York, cu simbolul ”UBER”.
Sursa foto: Unsplash