Predicții ale unor manageri, antreprenori și specialiști, pentru 2018

Tendinte pe care oameni de afaceri, antreprenori, specialisti le anticipeaza pentru 2018

DC Communication continuă o tradiție și lansează “Prognosis DC – Noaptea predicțiilor”: câteva tendințe pe care oameni de afaceri, antreprenori, specialiști le anticipează pentru anul care urmează. Vi le prezentăm în continuare pe cele din zona afacerilor.

Predicții pentru 2018

Florin Boldescu, Head of Digital Banking PSD2, Raiffeisen Bank:

  • Open Banking și Payment Services Directive 2 vor obișnui băncile să lanseze mai multe proiecte comune. În contextul platformificării serviciilor, vor apărea tot mai des oportunități de cooperare, în proiecte inter-bănci sau cu Fintech-uri. Unele bănci vor putea deveni hub-uri de distribuție pentru un set larg de soluții, construite local sau internațional, mixând atuurile proprii (scalabilitate, experiență, capital, număr mare de clienți persoane fizice și persoane juridice) cu cele ale Fintech-urilor (agilitate, cultura inovației, tehnologie).
  • Băncile vor redefini customer experience și managementul relației cu clientul. În conditiile în care băncile își “văd” tot mai rar clienții, numărul agențiilor continuă să scadă, iar intensitatea de utilizare a serviciilor electronice crește, vor apărea noi indicatori care să măsoare în special: experiența clienților și digital customer journey, interacțiunea contextuală, real-time. De asemenea, vor fi implementate soluții care să integreze human și digital, inteligența artificială, chat-bot, analytics.
  • Vor fi lansate mai multe soluții de mobile payments. Plățile contactless la POS sunt un succes, rata de adoptie este mare, consumatorii au îmbrățișat, intuitiv, valoarea soluției: ușor de folosit, rapid, comod. Piața este “coaptă” pentru pasul următor: utilizarea mobilului ca instrument de plată contactless la POS deoarece combină două elemente familiare: mobilul și plata contactless.