În curând, şoferul vostru de Uber s-ar putea să vă vândă gustări

In curand, soferul vostru de Uber s-ar putea sa va vanda gustari

În condiţiile în care şi în România popularitatea şi diversitatea serviciilor de tip Uber şi Taxify este în continuă creştere, am analizat startup-ul Cargo din Statele Unite, care facilitează şoferilor de Uber oferirea pasagerilor a unei game de produse suplimentare, spre vânzare.

Astfel, şoferii care se înscriu pentru a face parte din reţeaua Cargo primesc un kit de expunere cu obiectele pe care le pot vinde călătorilor (reînnoit în fiecare lună), cum ar fi gustări, produse electronice, articole de toaletă și cosmetice. Călătorii pot comanda produsele şi prin intermediul aplicației mobile Cargo. Șoferul le furnizează apoi ceea ce au cumpărat imediat ce poate opri maşina pentru a face această operaţiune în siguranţă.

Întrebarea de pe buzele tuturor este dacă modelul explorat de Cargo va contribui la popularizarea comerțului în autovehicule.

Analizând comportamentul impulsiv de cumpărare a consumatorilor și cumpărătorii mobili şi mereu conectaţi, modelele Cargo și altele similare se vor înmulţi iar cei ce vor reuşi sunt cei ce se vor baza pe ușurința utilizării acestor servicii și pe capacitatea de implementare profitabilă a acestei experienţe.

Dar membrul BrainTrust, Evan Snively, specialist în strategie la Maritz Motivation Solutions, a văzut oferta Cargo ca pe una pe care șoferi ar putea reuși să o gestioneze pe cont propriu.

„Mulți șoferi oferă deja pasagerilor sticle de apă sau gustări mici din dorinţa de a îmbunătăţi confortul acestora şi…pentru bacşişuri „, mai spune Snively. Întrebarea este ce procent din tranzacţia prin Cargo le revine şoferilor. S-ar putea să aibă mai mult de câştigat dacă oferă în continuare aceste obiecte ca un avantaj gratuit, ceea ce duce la o experiență mai bună a pasagerilor și la ratinguri și bacşişuri mai mari pentru şoferi.

Şi alţii şi-au pus aceleaşi întrebări legate de câștigul potențial al şoferilor. „Toată lumea iubește o cutie de bunătăţuri și Cargo vine cu această experiență în plus pentru utilizatorului final, dar creșterea veniturilor pe pasager este posibil să nu merite efortul pentru șoferi”, a spus Lyle Bunn, arhitect în strategie.

Site-ul Cargo spune că șoferii cei mai buni pot câștiga până la 300 de dolari pe lună. Deocamdată, serviciul este disponibil doar pe anumite piețe din Statele Unite, dar sunt făcuţi treptat noi paşi care marchează un plan de expansiune în diferite state.

Serviciul este adresat evident pasagerilor care își dau seama că au uitat să cumpere pastă de dinți în drumul spre casă sau celor ce sunt urmăriţi de o poftă de mâncare subită după nopţile târzii petrecute între baruri. Dar, serviciul ridică întrebări cu privire la siguranță, deoarece gestionarea achizițiilor ar putea cauza o distragere atenției conducătorilor auto. De asemenea, nu este clar gradul în care clienții vor aprecia sau vor accepta să fie deschisă o astfel de discuţie atunci când încearcă să ajungă undeva, ceea ce se poate întâmpla dacă șoferii depind de venitul suplimentar pe care Cargo îl oferă.

În cazul în care mașina are acel lucru de care un pasager are nevoie sau dacă este genul care va cumpăra relaxat din impuls, va aprecia deschiderea conversaţie de vânzare. În caz contrar, va scădea experienţa plăcută a călătoriei, făcând pasagerii să se simtă presaţi să facă o achiziţie pentru câțiva bani în plus care i-ar reveni şoferului.

„Există un potențial aici, atâta timp cât nu se exagerează pentru a face dintr-o plimbare relaxantă una presantă şi iritantă”, a scris Charles Dimov, vicepreședinte de marketing la Order Dynamics.

Mulţi vizionari în afaceri au afirmat că prin comerțul în autovehicule se face următorul pas de dezvoltare tehnologică, condusă de tendințe precum asistenții vocali în mașină și, în cele din urmă, vehicule complet autonome și fără șofer.

Membrul BrainTrust, Sterling Hawkins, co-fondator al Centrului pentru dezvoltarea comerțului cu amănuntul și tehnologie, consideră că viitorul Cargo este unul sigur. „Cargo este o mișcare interesantă și cred că este o mutare bună pentru a trece la un alt nivel”, a scris dl Hawkins. „Dacă pot crea o plajă pentru vânzarea cu amănuntul în interiorul vehiculelor, ei se află într-o poziție excelentă de a introduce mașinile automate de distribuție care vor veni inevitabil cu autovehiculele autonome din viitor”.

Sursa: Forbes.com

Foto: Unsplash

Citește și Era industrială s-a încheiat și tot asta se va întâmpla și cu cea digitală