Cele mai frecvente greșeli pe care le fac liderii și directorii executivi

Cele mai comune greseli pe care le fac liderii si directorii executivi

Din 2007 până în 2012, Wells Fargo a trecut prin niște etape dificile de dezvoltare. În acea perioadă, așa cum a detaliat un studiu publicat de către Duke Laq, au avut loc fraude masive. Angajații băncii au deschis conturi nefinanțate sau au convins clienți să deschidă conturi de care nu aveau nevoie pentru a atinge obiectivele necesare bonusurilor. Evident, unii angajați au încercat să alerteze conducerea, dar știrile despre activitatea frauduloasă nu au ajuns niciodată la directorul companiei, nu este clar de ce. Indiferent de motiv, scandalul a explodat și CEO-ul Wells Fargo a fost învinuit parțial.

În calitate de lider, nu ai control complet asupra afacerii. Iată câteva lucruri pe care le puteți evita pentru a vă conduce cu succes compania.

Îți iei mai mult decât poți duce

Prea mulți directori executivi își asumă mai mult decât pot face față. Stabilirea restricțiilor asupra a ceea ce veți face și ce nu poate suna indulgent, dar nu este. Sunteți blocați într-o mentalitate de start-up. Dacă nu vă opriți din gândirea de CEO care are o afacere în propriul garaj și nu începeți să gândiți ca un CEO de renume mondial, compania pe care o conduceți nu va fi niciodată de talie mondială. Dacă gestionați salarizarea, curățați biroul, actualizați site-ul și multe altele, sfatul pare nerealist. Dar aici intervine delegarea. Directorii executivi trebuie să împartă sarcinile. Elementele care nu se aliniază cu sarcinile de bază ale CEO-ului (să cumperi săpun pentru baie) ar trebui să fie realocate sau abandonate cu totul.

Uiți să asculți

Potrivit unui studiu Miles Group și Stanford Graduate School, directorii executivi ratează în managementul oamenilor în special când vine vorba despre abilități precum ascultarea. Deși această problemă este dificil de depășit, o puteți îmbunătăți folosind „știința compasiunii” la locul de muncă.

David Desteno, profesor de psihologie la Universitatea Northeastern, a declarat intr-un articol recent al revistei Harvard Business Review: „Oamenii făcuți să simtă mândria și compasiunea sunt dispuși să persiste mai mult de 30% mai mult pe sarcinile provocatoare față de cei care simt alte emoții pozitive precum fericire, tocmai pentru că mândria și compasiunea îi determină să pună mai multă valoare pe recompense viitoare”.

Pentru a pune acest stil managerial în acțiune, trebuie să începi să asculți angajații. Află, vorbind cu ei și managerii lor ce le place și ce nu le place la slujbele lor. Apoi, vezi cum poți să le micșorezi suferința și să maximizezi recompensele pe care le primesc pentru că lucrează pentru compania ta.

Renunți prea devreme

Barnes & Noble știa că a fost o luptă pentru ca Amazon să crească. La început, librăria a ieșit puternică, adăugând cafenele la librăriile lor pentru a stimula vizitele clienților. Și au mers până la a crea un e-reader propriu pentru a concura cu Amazon Kindle.

În ciuda acestor schimbări majore, Amazon a continuat să prospere și, la acel moment, Barnes & Noble au cam renunțat. Librăria ar fi putut face mai mult, dar conducerea nu avea nici rezistența, nici ideile pentru a încerca noi tactici. Acum, vânzările de cărți Amazon continuă să domine piața.

Eșuezi în a îți pune limite

Se face multă zarvă în jurul structurilor organizatorice flexibile, în aceste zile. Pe măsură ce se schimbă peisajul de afaceri, multe dintre fețele organizației fixe rămân pe loc: ierarhia, funcția etc. Deși structurile organizaționale se schimbă, limitele trebuie să rămână în vigoare. În calitate de CEO, trebuie să implementați reguli care să vă ajute echipa diversă să funcționeze la un nivel înalt, atât cu dvs., cât și cu ceilalți.

Într-un interviu acordat lui Dan Schawbel (Forbes), dr. Henry Cloud, un psiholog clinic care „a făcut o carieră din consilierea directorilor executivi”, susține că liderii trebuie să stabilească mai multe tipuri de limite.

El sugerează mai întâi crearea de linii directoare care să permită angajaților să se concentreze asupra a ceea ce este crucial. O altă limită pe care Dr. Cloud sfătuiește să o pui este evitarea emoțiilor negative. Proprietarii de afaceri pot crea reguli care să favorizeze un mediu emoțional încurajator, care să promoveze performanța și fericirea.

Un exemplu de limită care trebuie stabilită privește comunicarea eficientă. „El a spus, a spus ea”. Acest stil de conversație este dăunător și poate afecta relațiile dintre angajați. În schimb, stabiliți o limită clară că ceea ce discutați cu angajații este confidențial.

Dacă angajatul nu este dispus să vorbească cu dvs. unu la unu, întrebați-l dacă ar dori ca terțul să vină în cameră. În acest fel, toată lumea va avea o parte reprezentată și va fi ascultată fără confuzie de tip word-of-mouth și informații la mâna a doua.