Ce este Business Intelligence și cum poate fi de ajutor companiilor

Ce este Business Intelligence si cum poate fi de ajutor companiilor

Business Intelligence, sau BI, este procesul prin care organizațiile colectează, organizează și contextualizează datele, folosind adesea vizualizări pentru a facilita înțelegerea datelor dintr-o privire. Termenul a luat naștere în anii 1960 și s-a extins în sens; astăzi, BI se referă la o gamă largă de activități legate de date, inclusiv extragerea datelor, raportare, vizualizare și interogare.

„Inteligența în afaceri poate însemna ceva diferit la fiecare companie, dar în centrul acesteia, echipa BI este responsabilă de colectarea, gestionarea și analiza datelor pentru a oferi informații despre afaceri”, a declarat Kevin Hoe, analist senior de date la business.com.

„Multe definiții s-ar putea concentra exclusiv pe partea de date a monedei, dar cealaltă față este la fel de importantă: colaborarea între echipe. A avea toate datele din lume nu ar putea însemna nimic fără a înțelege în mod corespunzător contextul de afaceri, care vine doar din colaborarea cu echipe din întreaga organizație. ”

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

În timp ce business intelligence se bazează pe datele pe care le colectați din nenumărate surse – software de contabilitate, software CRM, software de gestionare a stocurilor, trafic de site-uri web – un instrument de business intelligence strânge date nestructurate și le împachetează în rapoarte și vizualizări simple, ușor de înțeles. Software-ul BI asigură, de asemenea, că datele pot fi interogate și filtrate cu ușurință, ajutându-vă să revizuiți informațiile de care aveți nevoie atunci când aveți nevoie de ele.

„Rezultatul inteligenței în afaceri este de obicei un tablou de bord sau un fel de mijloace vizuale pentru a organiza datele astfel încât să ne spună o poveste”, a spus Rosaria Silipo, Ph.D., principal cercetător de date la KNIME. „Această poveste ar putea fi orice: de la tendința veniturilor la monitorizarea mașinilor, de la numărul de ore de lucru la rentabilitatea investițiilor.”

Un bun instrument de BI face ușor de înțeles și filtrat vastele date colectate de o companie. Practic, toată lumea dintr-o organizație ar trebui să poată folosi inteligența de afaceri – fără a avea nevoie de un om de știință pentru a face acest lucru.

„Rolul inteligenței de afaceri este de a vă oferi o perspectivă ușor de înțeles asupra datelor dvs.”, a spus Silipo. „Există multe instrumente care construiesc tablouri de bord și gestionează datele pentru dvs. Unele dintre aceste instrumente sunt destul de ușor de gestionat și aveți nevoie de foarte puține abilități suplimentare pentru a vă înțelege propriile date.”

Avantajele utilizării business intelligence

„Business intelligence oferă informații despre organizație, clienții și produsele sale”, a declarat Travis Fell, manager de produs pentru Hypori. „O companie folosește business intelligence pentru a îmbunătăți operațiunile, serviciul pentru clienți și avantajul competitiv.”

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Business intelligence poate sprijini obiectivele de afaceri oferind o vedere panoramică a tuturor informațiilor pe care o organizație le colectează și ajutând părțile interesate cheie să ia decizii mai informate, să identifice etaloane cheie, să urmărească valori și să atragă puncte de date specifice la cerere.

Cele mai avansate sisteme de BI folosesc algoritmi de învățare automată, care contextualizează vaste sume de date, trimițând alerte și recomandări factorilor de decizie, la cerere sau când sunt catalogate date anormale.

În general, BI este un instrument flexibil care poate fi utilizat pentru a informa o gamă largă de procese de afaceri în multe industrii diferite.

Puteți folosi Business intelligence pentru:

  • Analizați veniturile și cheltuielile, găsind oportunități de creștere a profitabilității
  • Stabiliți repere bazate pe activitățile concurenților din cadrul industriei
  • Profilul și urmărirea comportamentul clienților
  • Măsurarea indicatorii cheie de performanță

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

„Beneficiile BI pot varia foarte mult în funcție de industrie și de ce tip de aplicație utilizează afacerea”, a declarat Bill Szybillo, manager BI la VAI. „De exemplu, un distribuitor sau procesator de alimente poate folosi instrumente de business intelligence pentru a obține informații despre lanțul lor de aprovizionare, cum ar fi nivelurile de inventar, tendințele cererii și ofertei, starea comenzilor și multe altele. dar poate fi folosit și de echipele de vânzări și marketing pentru a comunica mai bine cu clienții actuali și potențiali”.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •